Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Post harvest-oplossing houdbaarheid van ananas te verlengen

Sinds China in maart jongstleden de import van Taiwanese ananassen verbood, hebben exporteurs in Taiwan hun ananasafzet verlegd naar andere overzeese markten, zoals Japan, Zuid-Korea, Singapore en Australië. In het verleden duurde het slechts 3 à 4 dagen om ananassen van Taiwan naar het Chinese vasteland te verladen, maar nu duurt het meer dan 7 dagen om deze landen te bereiken. Hoe de rijpheid te controleren en schimmelinfectie tijdens de opslag en het transport te voorkomen, is voor ananasexporteurs een moeilijke taak geweest.

AnsiP-S en Natacoat, twee producten van LytoFresh Technology, ontwikkeld door Lytone Enterprise, zijn door veel exporteurs toegepast om het probleem van de kwaliteit na de oogst aan te pakken. Door het gebruik van AnsiP-S in het verpakkingsproces kunnen het rijpingsmechanisme en de kleurverandering van ananas tot meer dan 10 dagen na de oogst worden vertraagd en kan de ananas voor Japan worden bestemd. Wat de schimmelinfectie betreft, wordt Natacoat op de snijwond van ananas aangebracht, waardoor de schimmelgroei beter wordt geremd dan met conventionele middelen, waarvan de werking slechts 10 dagen duurt. Met andere woorden, AnsiP-S plus Natacoat maakt het mogelijk het fruit te laten voldoen aan de hoge kwaliteitsnormen die de Japanse importeurs eisen. Bovendien laten beide producten geen conventionele residuen achter in ananassen.

William Chang, de oprichter en CEO van Lytone Enterprise: "Het is ons een genoegen om ananasexporteurs te kunnen helpen bij het behouden van de kwaliteit van het fruit en het beperken van verliezen tijdens het verladen, waardoor winst wordt gecreëerd en het probleem wordt opgelost dat de sector oorspronkelijk hoofdpijn bezorgde. We hebben weer eens geleerd dat een crisis een kans kan zijn, afhankelijk van hoe je je erop voorbereidt en ook van welke middelen je ter beschikking hebt. Dit is precies het doel waarom we de LytoFresh-technologie hebben ontwikkeld."

Voor meer informatie:
Lytone Enterprise

Publicatiedatum: