Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Donnalia verovert de Europese markt

“We zijn altijd een beetje emotioneel in de dagen die voorafgaan aan de eerste oogst van een seizoensvrucht. En wij, als echte liefhebbers van ons werk, beleven deze momenten met ongeduld, zeker wanneer de kwaliteit van de abrikozen aan de bomen geweldig is”, zegt Angelo Di Pasquale, die samen met zijn broer Vincenzo het prestigieuze merk Donnalia oprichtte.

“Wij staan op het punt te beginnen met de oogst van onze vroege abrikozen en het seizoen ziet er behoorlijk goed uit, gezien het gebrek aan gewassen in bijna alle Italiaanse en Europese gebieden. Ons bedrijf is gelukkig gespaard gebleven van onaangename weersproblemen en de kwaliteit van het fruit is uitstekend. Aan het einde van de maand komt het seizoen pas echt goed op gang. Anderzijds werd het laatste seizoen optimaal afgesloten, zeker voor de nectarines, die een omzetstijging van +40% hadden.”

Angelo en Vincenzo Di Pasquale

“Dit jaar verwachten wij met name groei op de internationale markt die, bij gebrek aan gewassen uit andere gebieden, de gelegenheid zullen krijgen hun relatie met ons te verdiepen. Als zij eenmaal de kwaliteit van het merk Donnalia hebben ervaren, kunnen ze niet meer zonder. Dit is al gebeurd in Groot-Brittannië en het zal opnieuw gebeuren in de gebieden waar onze gewassen nog onbekend zijn.” 

Seizoen cantaloupemeloen gaat verder
“We zijn half april begonnen en na enige aarzeling vanwege de wat lage temperaturen hebben onze meloenen de perfecte rijpheid bereikt. Het gaat om een selectie van de beste rassen die momenteel op de markt zijn. Deze worden in stappen op de markt gebracht om het beste uit elk ras te halen wat betreft geur en smaak”, vervolgt Vincenzo.

“Inmiddels is het merk Donnalia een synoniem geworden voor garantie, vooral voor de belangrijkste Italiaanse en Europese markt. De kwaliteit is bijna altijd gegarandeerd, omdat ze met zorg worden geoogst en geselecteerd. Wij willen een Cantaloupe die lekker is om te eten, geurig, goed geoogst en gezond is. De meest populaire maat varieert van 1 tot 1,2 kg en al het fruit wordt voorzien van het etiket Donnalia, zodat de meloenen herkenbaar zijn. Vanaf het begin van het seizoen zijn de prijzen bevredigend, zodat wij de kosten in de hele toeleveringsketen kunnen dekken. De prijs schommelt tussen €0,80 en €1,20 per kilo.”

Voor meer informatie:
Angelo en Vincenzo di Pasquale
Donnalia 
Di Pasquale Srl
Via Michelangelo, 7
93010 Delia (CL) - Italië
+39 0922 826009
amministrazione@dipasqualeortofrutta.com
www.donnalia.com 

Publicatiedatum: