Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VON-Bramen nu beschikbaar bij The Greenery

De VON-braam is nu beschikbaar via The Greenery binnen de bestaande Sweet & Sunny lijn. Deze goed houdbare braamsoort vindt zijn oorsprong in Amerika en is de opvolger van de traditionele Loch Ness-braam. "Deze braam heeft een zoetere smaak dan zijn wat zure voorganger. En, is groter van formaat en daardoor sneller te oogsten voor de teler."

"Onze verwachting is dat deze nieuwe braam, voornamelijk vanwege de smaak, populair zal zijn onder consumenten", deelt Klaas de Jager (The Greenery). "En dat deze vanwege de zoete smaak zal leiden tot meer heraankopen en een grotere omzet binnen de categorie bramen." Klaas is vanuit zijn functie als agronomist betrokken geweest bij de zoektocht naar een andere braamsoort.

Nieuw bramenras uit North Carolina
"Een nieuw bramenras selecteren? Dat is een proces dat je niet van de een op de andere dag doorloopt; daar moet je echt tijd én energie in steken. Je zoekt contact met veredelaars, bekijkt meerdere rassen, toetst deze aan de criteria en vervolgens ga je samen met telers rassen testen. Ik ben blij dat we contact hadden met de State University in North Carolina en zo deze lekkere VON-braam op het spoor kwamen."

Braam: niche product binnen Zachtfruit
Slechts een klein deel van de omzet van The Greenery binnen de categorie Zachtfruit is momenteel afkomstig van de braam. Dit maakt het een niche product. Het aantal liefhebbers groeit echter wel, meer consumenten zijn namelijk bramen gaan kopen. De consument ziet deze producten vaak als snoepmoment en traktatie. Met de nieuwe zoete VON-bramen hoopt The Greenery meer consumenten te verleiden om vaker bramen te eten. De braam kent vele eetmomenten en mogelijkheden: door de yoghurt, in een smoothie of als gezonde snack.

Voor meer informatie:
Marcel van Lith
The Greenery Growers
+31 (0)6 50 60 78 95  
m.vanlith@thegreenery.com 
www.thegreenery.com 

Publicatiedatum: