Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Oranje en rode kleur maken abrikozen onweerstaanbaar"

Verschillende studies over de psychologie van kleur (Color and Psychological Functioning, Elliot A.J. & others.) ondersteunen het idee dat kleur een fundamentele bron van informatie is voor de consument. Mensen nemen een beslissing binnen 90 seconden na hun eerste interacties met producten, en 62 tot 90% van de beoordeling is uitsluitend gebaseerd op kleuren. Dit geldt voor alle aankopen en nog meer voor groenten en fruit.

Daarom worden oranje en rood in de zomer de dominerende kleuren bij het kiezen van groenten en fruit, omdat deze kleuren staan voor de zon, het leven en de energie waarmee verse producten altijd worden geassocieerd.

Om deze reden zijn abrikozen een symbool van de zomer, met hun mooie oranje kleur in verschillende schakeringen die tot intens rood kan gaan. Als de kleur de meest tot de verbeelding sprekende aankoopimpuls is, zijn ook de consumptie-ervaring, de smaak, de zoetheid, de consistentie van de vrucht en de sappigheid van fundamenteel belang, telkens wanneer iemand een abrikoos koopt.

Italië is de belangrijkste producent van abrikozen in Europa, met een aanbod van ongeveer 260.000 ton in 2022 en een verdeling van de teelt die van Zuid- tot Noord-Italië loopt en die de productie van mei tot eind augustus mogelijk maakt.

Solarelli abrikozen, het merk gewijd aan verse groenten en fruit van superieure kwaliteit van de Apofruit Groep, worden in de meest geschikte gebieden van het land geteeld en met de hand geselecteerd.

In het abrikozenassortiment van Solarelli verdient de rode abrikoos bijzondere aandacht. Dit is een noviteit die door Apofruit naar voren is gebracht met een roodgepigmenteerde schil, knapperig en niet erg zuur met een zoetheid van meer dan 2 á 3 brix meer dan andere abrikozen. Ze zijn bijzonder populair op de Noord-Europese markten, ook vanwege hun ecologische aspecten en de verpakking, die volledig recycleerbaar is.

Abrikozen bevatten over het algemeen weinig calorieën: slechts 28 Kcal per 100 gram product. Ze zijn rijk aan vezels, enkelvoudige suikers en kalium, maar bovenal zijn ze dankzij hun kleur zeer rijk aan vitamine A (bètacaroteen) die 40% van de aanbevolen dagelijkse dosis levert voor slechts 100 gram fruit.

Dankzij het Europese project Fruvenh, dat wordt gefinancierd door de AOP Gruppo VI.VA, waarvan de leden ongeveer 23.000 hectare in heel Italië bebouwen (15.000 bestemd voor fruitsoorten en meer dan 8.000 voor tomaten), wordt er voortdurend gewerkt aan het bewustzijn van de consument.

Voor meer informatie:
Fruvenh
www.fruvenh.it  

Publicatiedatum: