Deel 4 van trendrapport Fruchthandel 2025” van Fruit Logistica online
De groeiende behoefte aan gezond voedsel biedt een groot potentieel voor een toenemende vraag naar groenten en fruit. Positieve effecten kunnen tevens het gevolg zijn van virale marketingcampagnes, want ze bieden de mogelijkheid een groot bereik te hebben tegen relatief lage kosten. Anderzijds zijn virale campagnes moeilijk te controleren en ze kunnen voor snelle veranderingen van trends zorgen. Producten die een hype beleven zijn voor de branche weer een probleem, omdat natuurlijke producten zich slechts gedeeltelijk kunnen onderwerpen aan de vluchtige veranderingen.
Vooruitlopend op het trendrapport werden internationale deskundigen uit de gehele waardeketen geraadpleegd Vanuit het perspectief van de branche werden daarbij aanzienlijke veranderingen geïdentificeerd. Samen met de expertise van het gerenommeerde Gottlieb Duttweiler Instituut, een Zwitserse 'Think Tank', werden de meest relevante actiegebieden gedefinieerd. Doel is de branche van "ideeën, impulsen en inzichten" te voorzien en een dialoog te starten over de ontwikkelingen in de branche in de toekomst.
Deel 1, 2, 3 en 4 van het trendrapport zijn hier te vinden.