Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Thema 'Consumentengedrag: De klant als koning, dictator of slaaf?'

Deel 4 van trendrapport Fruchthandel 2025” van Fruit Logistica online

Een steeds groter gezondheidsbewustzijn, het verlangen naar meer transparantie alsook de snelle verandering van trends: Deze drie trends met betrekking tot het gedrag van de consument zijn door het GDI Gottfried Duttweiler Instituut in de door de Fruit Logistica opgedragen trendstudie 'Fruchthandel 2025' geïdentificeerd. De grote vraag is welke uitwerking dit zal hebben op de handel in verse groenten en fruit.

De groeiende behoefte aan gezond voedsel biedt een groot potentieel voor een toenemende vraag naar groenten en fruit. Positieve effecten kunnen tevens het gevolg zijn van virale marketingcampagnes, want ze bieden de mogelijkheid een groot bereik te hebben tegen relatief lage kosten. Anderzijds zijn virale campagnes moeilijk te controleren en ze kunnen voor snelle veranderingen van trends zorgen. Producten die een hype beleven zijn voor de branche weer een probleem, omdat natuurlijke producten zich slechts gedeeltelijk kunnen onderwerpen aan de vluchtige veranderingen.

Vooruitlopend op het trendrapport werden internationale deskundigen uit de gehele waardeketen geraadpleegd Vanuit het perspectief van de branche werden daarbij aanzienlijke veranderingen geïdentificeerd. Samen met de expertise van het gerenommeerde Gottlieb Duttweiler Instituut, een Zwitserse 'Think Tank', werden de meest relevante actiegebieden gedefinieerd. Doel is de branche van "ideeën, impulsen en inzichten" te voorzien en een dialoog te starten over de ontwikkelingen in de branche in de toekomst.

Deel 1, 2, 3 en 4 van het trendrapport zijn hier te vinden.
Publicatiedatum: