De campagne wordt gefinancierd door de Europese Unie en Griekenland en is bedoeld om de afzet van Europese kiwi's te promoten in Canada, China en de Verenigde Arabische Emiraten. Bij de campagne zijn vier Griekse kiwi-producenten betrokken, namelijk de landbouwcoöperatie van Chrisochori NESPAR, de landbouworganisatie NESTOS, Alkyon en Goustera.
Alexandros Arampatzis, directeur van WIN, belast met de uitvoering van de campagne, vertelt dat de kracht van deze campagne ligt in het feit dat de uitvoering ervan wordt aangepast aan de doelmarkt. "We hebben verschillende benaderingen voor de Canadese, Chinese of Arabische markt die zijn toegespitst op de eisen en voorkeuren van de lokale consument en dit is een groot succes gebleken. Onze campagne behoort tot de vijf campagnes die door de Europese Unie zijn gesponsord en die op 31 januari door CHAFEA in Brussel werden uitgenodigd om gepresenteerd te worden. We zijn trots dat we dit hebben weten te bereiken en we verwachten dat de verdere campagne voor dit bijzondere product een even groot succes zal zijn."
Voorlopig staan de volgende activiteiten op het programma: de deelname aan SIAL Canada 2017 in Toronto, promotie-activiteiten in winkels en voor opinieleiders en handelsprofessionals op de Canadese markt en specifiek voor de Chinese markt zullen er nieuwe social media-accounts worden ontwikkeld.
WIN Development Consultants (Greece)
Tel 0030-2321-302022
Email: anta.tsaira@gmail.com
www.winconsulting.gr ; www.europeankiwi.eu
https://www.facebook.com/PremiumEuropeanKiwi