Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Europese Commissie lovend over succes kiwi-campagne

De campagne Premium European Kiwi (PEW), die gericht is op Canada, de Verenigde Arabische Emiraten en China, heeft de eerste 16 maanden erop zitten en met een goed resultaat. De toegenomen export en positieve reacties van eindontvangers hebben er voor gezorgd dat PEW door de CHAFEA en de Europese Commissie in Brussel werd uitgenodigd om gepresenteerd te worden als 'best practice'.

Het afgelopen jaar heeft de campagne deelgenomen aan SIAL Canada 2016, Asia Fruit Logistica 2016 in Hong Kong, WOP 2016 in Dubai. Daarnaast is er een reeks succesvolle promotie-evenementen georganiseerd zoals buitenreclame en promotie-activiteiten in winkels in Montreal, Hong Kong en Dubai.

De campagne is gericht op een vernieuwende benadering van belangrijke doelmarkten voor Europese kiwi's. Het ontwerp en de ontwikkeling van online tools zoals de mobiele applicatie PEW voor Android- en iOS-gebruikers vormen een belangrijk onderdeel in deze campagne.





De campagne wordt gefinancierd door de Europese Unie en Griekenland en is bedoeld om de afzet van Europese kiwi's te promoten in Canada, China en de Verenigde Arabische Emiraten. Bij de campagne zijn vier Griekse kiwi-producenten betrokken, namelijk de landbouwcoöperatie van Chrisochori NESPAR, de landbouworganisatie NESTOS, Alkyon en Goustera.

Michail Xekarfotakis, voorzitter van NESPAR, vertelt dat hij blij is dat het harde werken van de kiwisector wordt beloond. "We zijn er in geslaagd kiwi's van wereldklasse te telen die op deze drie grote markten in de smaak vallen. Europese kiwi's zijn een premium product en Griekenland behoort tot de wereldwijde top van kiwi producerende landen. De PEW-campagne zorgt ervoor dat wij deze boodschap uit kunnen dragen waarmee we betere marktkansen voor onze kiwiproducenten creëren."



Alexandros Arampatzis, directeur van WIN, belast met de uitvoering van de campagne, vertelt dat de kracht van deze campagne ligt in het feit dat de uitvoering ervan wordt aangepast aan de doelmarkt. "We hebben verschillende benaderingen voor de Canadese, Chinese of Arabische markt die zijn toegespitst op de eisen en voorkeuren van de lokale consument en dit is een groot succes gebleken. Onze campagne behoort tot de vijf campagnes die door de Europese Unie zijn gesponsord en die op 31 januari door CHAFEA in Brussel werden uitgenodigd om gepresenteerd te worden. We zijn trots dat we dit hebben weten te bereiken en we verwachten dat de verdere campagne voor dit bijzondere product een even groot succes zal zijn."



Voorlopig staan de volgende activiteiten op het programma: de deelname aan SIAL Canada 2017 in Toronto, promotie-activiteiten in winkels en voor opinieleiders en handelsprofessionals op de Canadese markt en specifiek voor de Chinese markt zullen er nieuwe social media-accounts worden ontwikkeld.


Voor meer informatie:
Anta Tsaira
WIN Development Consultants (Greece)
Tel 0030-2321-302022
Email: anta.tsaira@gmail.com
www.winconsulting.gr ; www.europeankiwi.eu
https://www.facebook.com/PremiumEuropeanKiwi

Publicatiedatum: