Fruittelers belonen AH Vleuten voor beste Hollandse Elstar
Positieve impuls
Met deze actie wil de NFO een positieve impuls geven aan alle fruitverkopers en -handelaren in Nederland: consumenten moeten overal verse Elstar kunnen kopen.
Onder consumenten groeit de belangstelling voor de herkomst van hun voeding. Het is een trend om mee te doen aan jaarlijkse evenementen zoals de Landelijke Appelplukdag, Boerderijdagen en Kom in de Kas. Supermarkten spelen steeds meer in op deze belangstelling voor Hollandse producten, bijvoorbeeld met Hollandse vlaggetjes in hun advertenties of op productstickers.
Hollandse appel stijgt in populariteit
Consumenten kopen ook steeds vaker producten van eigen bodem. Zo is de Hollandse Elstar onverminderd populair. Was voorheen een op de vier gekochte appels een Hollandse, nu is dat gestegen naar een op drie. Het is precies deze tendens die de NFO wil versterken met deze actie.
Grafiek GroentenFruit Huis: Hollandse Elstar stijgt in populariteit
Bron: NFO Fruit