Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kanzi steeds populairder in diverse werelddelen

Terwijl de vraag naar Kanzi-appelen nog steeds hoog is, loopt het seizoen op z'n einde. De Kanzi is het clubras van GKE en hij wordt verhandeld door de consortia VOG en VI.P in Italië, Spanje en andere Europese en Mediterraanse landen.



Hoge vraag

"De kenmerken van de Kanzi zijn: een unieke balans tussen zuur- en zoetheid, een sappig en knapperig vruchtvlees en een aantrekkelijke rode kleur. De appel wordt heel goed ontvangen door klanten in Italië en Spanje, maar ook in Scandinavië en Duitsland. Hierdoor bleef de vraag hoog totdat de voorraad op was. Op de bovengenoemde markten is Kanzi al een gevestigd merk en in het Middellandse Zeegebied wordt de clubappel steeds belangrijker. Ook is hij sterk in ontwikkeling in Israël, Saoedi-Arabië en Egypte."

Promoties
De marketing werd dit seizoen gesteund door verschillende promotie-initiatieven, die werden gecoördineerd door GKE in samenwerking met VOG en VI.P. In Spanje en Italië werd er gepromoot in winkels en werden er PR-campagnes en een internetcompetitie gehouden.

"We zijn erg tevreden met de resultaten van dit seizoen", aldus de directeur van VOG, Gerhard Dichgans. "Als we gelijk na de oogst (dus eind september) met de verkoop beginnen, zal de Kanzi ook het tweede deel van het seizoen verkocht kunnen worden. Gezien het succes van dit jaar en de toegenomen vraag zal VOG meer in dit ras gaan investeren. De oogst van 2016 zal naar verwachting 15.000 ton bedragen."

"De Kanzi is een integraal onderdeel van ons assortiment geworden en blijft ons verrassen met zijn positieve resultaten", bevestigt Josef Wielander, directeur van VI.P. "Deze appel voldoet aan de behoeften van jonge consumenten en wordt goed ontvangen in zowel de Mediterraanse als Noorse landen. We zijn erg tevreden met de kwaliteit van het afgelopen seizoen."

Het nieuwe Kanzi-seizoen zal in oktober van start gaan met een verdere volumetoename en een nieuwe promotiecampagne om de verkoop te stimuleren.

Publicatiedatum: