Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruittelers krijgen spiegel voor tijdens Infodag WTE Advies / Fruitteelt.info

De deelnemers van en de organisatie van de Infodag WTE Advies / Fruitteelt.info kijken terug op een geslaagde Infodag, afgelopen vrijdag op Nationaal Fruitpark in Ochten. Inleider Dick Veerman (Foodlog) hield de aanwezigen een spiegel voor hoe diep het denken in meer produceren en meer verkopen van bulk in de Nederlandse boerenwereld en handel verankerd is. Door te gaan voor minder van een bijzonder product is veel te meer te halen maar dit vraagt om de lastige verandering van de mindset.



Social Media adviseur Leon Tindemans (TTM Communicatie) liet de aanwezigen kennis maken met de commerciële kansen van Social Media. Integratie van de website, zoekresultaten via Google en vindbaarheid/zichtbaarheid op Social Media was daarbij de kernboodschap. Een kritische kijk was er op de social media strategie van enkele nieuwe clubrassen. De clubrassenclubs besteden veel promotiegeld aan dure billboards of advertenties met een twijfelachtig resultaat maar zijn vervolgens op Social Media totaal onzichtbaar of magertjes aanwezig. Voorbeelden van clubrassen uit Nederland die het vrij goed tot zeer goed op Social Media doen zijn Lola en nog meer Kanzi.

Als succesvoorbeeld van een onderneming uit de fruitsector die mede door de inzet van Social Media het goed doen was Minitree gevraagd. Met een aanstekelijk enthousiasme bracht onderneemster Corine Fleuren haar verhaal over het ook voor haar onverwachte grote succes van de Minitree. De boodschap was ook duidelijk: durf out-of-the-box te denken en benut de kansen van Social Media voor promotie.
Gerard Poldervaart (Fruitmedia) wees op de mogelijkheden van verbreding met producten en diensten aan consumenten door fruittelers. Samen met Wouter van Teeffelen heeft hij hiervoor het Innovatieplatform Fruitteelt gelanceerd. Juist nu de fruitteelt zwaar onder druk staat, liggen hier kansen. Aan hand van voorbeelden uit het buitenland wilde hij telers inspireren. Hij sloot af met een proeverij van heerlijke vruchtensecco's die hij geïmporteerd heeft.


Klik hier voor meer foto's van het evenement

Organisator Wouter van Teeffelen sloot af met presentatie over succesvol ondernemen in de fruitteelt. Hoewel niet altijd gemakkelijk liggen er volgens hem voor echte ondernemers altijd kansen. Maar zoek die niet direct in traditionele oplossingen als schaalvergroting, kostprijsverlaging productieverhoging of een nieuw ras. Denk en handel creatiever om een op jouw bedrijf en persoon afgestemde unieke bedrijfsstrategie te komen.

Naast de lezingen werden in de ruime pauzes en tijdens de afsluitende borrel volop genetwerkt en ervaringen tussen de ruim 50 deelnemers uitgewisseld. Voor Wouter startte de dag later met de organisatie van een Infodag Directvermarkting voor een veel bredere doelgroep dan alleen fruittelers. Het format van deze dag is vergelijkbaar en de planning voor de datum is tweede helft maart.

Voor meer informatie:
WTE Fruitadvies
Kerkstraat 39
5301 EG Zaltbommel
w.vanteeffelen@fruitadvies.nl
Mob: 06- 38 41 97 71
Publicatiedatum: