Fruitmasters gaat voor toegevoegde waarde en lage kosten
Maar het kan dus zo zijn dat er binnen nu en tien jaar bijna geen kopers meer zitten en jullie 80 tot 90% zelf kopen? Kees: "Dat maakt voor het spel niet uit. We hebben wel eens discussies met onze telers over het voortbestaan van de klok. Zelf vind ik dat we het vooralsnog zo moeten laten en de tijd z'n werk moeten laten doen. Uiteindelijk is de markt hierin bepalend."
In de Primeur van juli/augustus gaan Kees de Kat en Leonard Kampschöer, respectievelijk algemeen directeur en commercieel directeur in op de ontwikkelingen in de sector, zoals goedkopere productie in Oost-Europa. Contacten leggen met telers in deze gebieden ziet Fruitmasters niet zitten. "Je moet een beter product maken met toegevoegde waarde. Daar geloven wij in." Hoe Fruitmasters een beter product wil bereiken? Was de Kanzi een slimme investering? En hoe zit het met overzees fruit en de opkomende BRICS? Lees de visie van Leonard Kampschöer en Kees de Kat in Primeur.
Ook de Primeur ontvangen? Klik hier om een abonnement af te sluiten en ontvang ook de editie van juli/agustus.