Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruitmasters gaat voor toegevoegde waarde en lage kosten

"Zo'n 20% gaat via de klok," vertelt Leonard Kampschöer over de verkopen van Fruitmasters. "De overige 80% is verkoop binnenland en export. Als je kijkt naar het totale volume, is ongeveer 60% export." Dat de handelaren van fruitmasters voor dezelfde klok producten opkopen, zien Leonard en Kees de Kat niet als een bezwaar. Leonard: "Je moet het spel fair spelen. Kijk, je bent concurrent als je het product van tevoren bij de klok weghaalt. Maar dat doen wij dus niet. We kopen in een open concurrentie met iedereen product terug."



Maar het kan dus zo zijn dat er binnen nu en tien jaar bijna geen kopers meer zitten en jullie 80 tot 90% zelf kopen? Kees: "Dat maakt voor het spel niet uit. We hebben wel eens discussies met onze telers over het voortbestaan van de klok. Zelf vind ik dat we het vooralsnog zo moeten laten en de tijd z'n werk moeten laten doen. Uiteindelijk is de markt hierin bepalend."

In de Primeur van juli/augustus gaan Kees de Kat en Leonard Kampschöer, respectievelijk algemeen directeur en commercieel directeur in op de ontwikkelingen in de sector, zoals goedkopere productie in Oost-Europa. Contacten leggen met telers in deze gebieden ziet Fruitmasters niet zitten. "Je moet een beter product maken met toegevoegde waarde. Daar geloven wij in." Hoe Fruitmasters een beter product wil bereiken? Was de Kanzi een slimme investering? En hoe zit het met overzees fruit en de opkomende BRICS? Lees de visie van Leonard Kampschöer en Kees de Kat in Primeur.

Ook de Primeur ontvangen? Klik hier om een abonnement af te sluiten en ontvang ook de editie van juli/agustus.

Publicatiedatum: