Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
alcoholvrije cocktails en mixdranken

AGF'er Nic Jooste rolt met fundingscampagne drankmerk Selati internationaal uit

Na een spraakmakende Europese lancering vorig jaar staat voor Selati The Free Spirit of Africa nu ook een internationale uitrol op de planning. Het drankenmerk is opgericht door de uit de AGF-handel afkomstige Nic Jooste. De Nederlandse alcoholvrije spirit met Zuid-Afrikaanse roots wordt volgende maand geïntroduceerd in zowel Egypte als China - markten waar alcoholvrije dranken een belangrijke rol spelen. Dit is mogelijk dankzij een succesvolle fundingscampagne, waarbij inmiddels 80% van de beschikbare aandelen zijn opgenomen.

Het besluit om particulieren en professionele investeerders de mogelijkheid te bieden mede-eigenaar te worden van dit vernieuwende concept in dit snelgroeiende marktsegment, werd dit jaar genomen. Volgens Nic Jooste, oprichter van Selati, is er namelijk internationale potentie voor het merk, dat een ongeëvenaarde smaakervaring koppelt aan een inspirerend verhaal waarin duurzaamheid centraal staat.

“Wij denken dat ook buiten Europa grote groepen consumenten op zoek zijn naar sensationele smaak- en geurexpressies, zonder dat daar alcohol voor nodig is”, aldus Jooste. “De markt voor non-alcoholische cocktails en mixdranken is booming en daar willen we graag onderdeel van uitmaken.”

Voldoende voorraad
Selati wil uiteindelijk 750.000 euro ophalen uit de markt. Daarvoor werd begin augustus een campagne gelanceerd; inmiddels is er via het sharefunding-platform Broccoli al door meer dan 30 investeerders geïnvesteerd.

Jooste: “Voordat we Selati internationaal kunnen uitrollen, is het belangrijk dat we voldoende voorraad hebben om aan de vraag te voldoen. Daarvoor zal ongeveer de helft van het opgehaalde geld worden gebruikt. De rest zullen we besteden aan marketing, personeel en verdere productontwikkeling. Immers, Selati is een innovatief merk en dat willen we graag zo houden. Daarom zijn we voortdurend bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten, waarbij we samenwerken met internationaal bekende smaakspecialisten als Tess Posthumus. Eind oktober lanceren we bijvoorbeeld een nieuw assortiment ready-to-drink, non-alcoholic cocktails op basis van unieke Zuid-Afrikaanse smaken.”

Maatschappelijke missie
Selati hoopt dankzij een internationale doorbraak ook nog beter invulling te kunnen geven aan haar maatschappelijke missie, te weten het steunen van het natuurbehoud in Zuid-Afrika en het beschermen van wilde dieren tegen stroperij in het Krugerpark. Voor elke verkochte fles Selati wordt daarom een bedrag van €0,50 gedoneerd aan Stichting Krugerpark Wildlife. Naast een financiële bijdrage zet het team ook hun kennis en netwerk in om projecten te ondersteunen en bewustzijn te creëren ter bevordering van het natuurbehoud.

Particulieren en beleggers die nog willen investeren in de toekomst van non-alcoholic spirits, kunnen nu nog vanaf 1.000 euro gemakkelijk instappen. Bekijk hier de mogelijkheden.

Voor meer informatie:
Nic Jooste
Mob: + 31 654 906 742
[email protected]

Publicatiedatum: