Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Del Monte

"Solide vraag naar ananas ondanks komst van zomerfruit"

"We hebben een keerpunt bereikt", vertelt Antoine Guyot van het Franse Del Monte. "De situatie op de markt was de eerste maanden van 2023 goed, met een levendige markt en een vraag die groter was dan het aanbod." In de eerste helft van 2023 was er dus sprake van een dynamische markt.

Partijen zomerfruit en ananas in de lift
Hoewel de vraag nog steeds goed is, met prijzen die met die vraag in lijn waren en zijn, heeft vooral de komst van steenfruit, meloenen en watermeloenen het zomerseizoen afgetrapt. "Omdat we ananas het het hele jaar door aanbieden, geldt voor die fruitsoort geen seizoensgebondenheid. Grotere partijen ananas kunnen wel de perfecte aanleiding zijn voor promotieacties. In de huidige economische context is deze periode ideaal om aan de verwachtingen van consumenten te voldoen en het eten van zomerfruit te stimuleren."


Antoine Guyot, Sales Representative bij Del Monte, met de originele Del Monte-ananas

Momenteel is er een aantal partijen ananassen uit Afrika en Panama op de markt, maar de ananassen uit Costa Rica blijven de standaard als het gaat om de Extra Sweet bootananassen.

Meer deelnemers op de markt
"Er zijn enkele tussenpersonen uit noordelijke landen die we al maanden niet hebben gezien en die op onze markten handel willen drijven. Na de eerste 5 maanden van het jaar waarin we te maken hadden met een dynamische markt, moeten we dat – ondanks het grotere aanbod – zo zien te houden. Gelukkig kan in tijden als deze de kracht van de merken helpen om het zomerfruit bij elkaar te houden, door deze te dynamiseren met een aanbod dat is aangepast aan de veranderingen in de behoeften van consumenten. Del Monte, dat meer dan 25 jaar geleden onder de naam Del Monte Gold de extra zoete ananas creëerde, bevestigt de rol als marktleider. Het leidende merk heeft altijd al een belangrijke rol gespeeld binnen de wereld van de ananas en ook op dit moment is en blijft Del Monte de drijvende kracht achter de Franse ananasmarkt."

Voor meer informatie: 
Antoine Guyot
Del Monte
Tel. : +33 (0)6 14 75 12 86
[email protected] 

Publicatiedatum: