Van Rijn Culinair

Chantal van Rijn, Van Rijn Culinair volgde training in de nieuwe Hygiënecode

"Voedselveiligheid is een heel belangrijk onderdeel van ons werk"

Begin volgend jaar zal de nieuwe Hygiënecode ingaan. Vanuit ADN worden er op dit moment trainingen verzorgd ter voorbereiding. Enerzijds is de training bedoeld om alles rondom HACCP weer een goede ‘opfrisbeurt’ te geven, anderzijds wordt er ruim aandacht besteed aan de nieuwe onderdelen en aanpassingen.  Chantal…

Klanten verwennen met de Carolina Reaper en Padron

Klanten gaan door het vuur bij De Groenteboer

Tholen – Klanten gaan voor ‘hun’ groenteboer Richard van den Bos letterlijk door het vuur. Afgelopen weekend hield hij in zijn winkel De Groenteboer in Leiden een Peperchallenge waarbij maar liefst 15 klanten een hap namen van de allerheetste peper in zijn assortiment de Carolina Reaper. De challenge was…

Nieuw: Groentje van Schulp

Schulp Vruchtensappen heeft deze week op Gastvrij Rotterdam een nieuwe biologische sappenlijn gepresenteerd: Groentje van Schulp. De producent uit Breukelen wil met deze sappen de consument helpen om gezonder te genieten. De nuchtere kracht van groente en de sprankelende smaak van fruit komen samen in deze kleurrijke sappen.…

Rechtstreex:

"Groenten en fruit die niet perfect in een malletje passen van de supermarkt zijn júist natuurlijk en normaal"

Het korteketeninitiatief Rechtstreex begon in Rotterdam, maar inmiddels kunnen ook inwoners uit Den Haag en Gouda lokale producten kopen die rechtstreeks van de maker afkomstig zijn en kijken anders naar de producten dan de supermarkt.  Maarten, oprichter van Rechtstreex, foto Rechtstreex "We geven ze namen…

Hoe houden we de ambulante handel in beweging?

In november vinden de Vakdagen 2021 van het CVAH plaats met als thema: Markt in Beweging! De hele maand oktober en november staat in het teken van de vakdagen met op 22…

Glimlachkorting

Kassabon inzetten als marketingtool

Klanten betalen steeds vaker elektronisch, de papieren kassabon blijft echter nog altijd het aankoopbewijs. Je kunt deze echter breder inzetten. "Hoe zet je jij je kassabon in als marketingtool?", vroeg het CVAH zich onlangs af en deelde een leuk voorbeeld van een bedrijf dat voor een extra goed gevoel…

Wagenpark De Blauwe Tomaat uitgebreid met TukTuk

De rijdende winkel van De Blauwe Tomaat uit Arnhem heeft uitbereiding. Sinds half juli rijdt er ook een mini-versie rond, een tuktukje. Het team van De Blauwe Tomaat is trots op de 'snoeptomaat' die nu naar nog meer plekken in Arnhem en omgeving groenten en fruit rondbrengt. Iedere week rukken ze uit met…

Toine Bussum, Delicious Bussum

“Zonder bewerking red je het niet als AGF-speciaalzaak”

Tholen – De omzet ligt sinds corona blijvend op een aanzienlijk hoger niveau bij Delicious Bussum. De groentewinkel trekt een publiek dat voor pure kwaliteit en onderscheidenheid komt. Daarnaast wordt er veel werk gestopt in bewerkingen. "Zonder dat red je het niet," vertelt eigenaar Toine Bussum. Toine…

Boerderijwinkel blijft populair

De consument is door corona naar alternatieven gaan kijken voor de drukke supermarkt. Tegelijkertijd willen steeds meer mensen weten waar hun eten vandaan komt. Dat maakt dat de boerderijwinkel populair werd als uitje. Bij Poldervers en Lekker merken ze dat een groot deel van de mensen die tijdens de coronacrisis klant werden…

Alle weekmarkten in Nederland als immaterieel erfgoed?

Markt- en standplaatsenvergunningen mogen volgens een Europese richtlijn niet meer voor onbepaalde tijd worden verstrekt. De impact hiervan op de markt en haar ondernemers is groot, zo blijkt uit onderzoek van de CVAH. Centraal Bestuurder Mitchel Sauer onderzocht of het verlenen van de status immaterieel…

Davithaja promoot vaccinatie op Antwerpse markt

Marktkramer Rudi van Hal die wekelijks met zijn kraam Davithaja op de Antwerpse Theatermarkt staat, draagt een duidelijke boodschap uit. Op de T-shirts die hij en zijn werknemers dragen staat: "Waa emme der al 2 gat! Em golle?" Dat betekent dat het Davithaja-team inmiddels twee maal is gevaccineerd. Ze…

Huver groente en fruit

"Impressie van een prachtig vak"

Dagelijks groenten en fruit op de stoep die de winkel in gaan, de snijderij, 32 salades, fruitschalen maken, de klanten met een tevreden gevoel naar huis sturen en dagelijks bestellingen afleveren. Henk en Jacqueline Huver namen een filmploeg een dagje mee en geven zo een klein inkijkje van de werkzaamheden van een dag in hun…

BoodschappenLokaal gaat verder onder de hoede van De Lokalist

Het online lokale boodschappen platform BoodschappenLokaal.nl zal verder gaan onder de naam en werkwijze van De Lokalist. BoodschappenLokaal.nl bezorgde bestellingen bij…

Beter verdienen met appeltje-eitje-concept

Met een beperkt aanbod van fruit en zuivel uit de muur, lukt het Appeltje-Eitje om boerderijproducten in de stad af te zetten. Er zijn inmiddels 6 vestgingen van het onbemande 'febo-concept'. Rijk worden ze er niet van, maar het is wel beter verdienen, vertelt fruitteler Sven Wiggelo aan Trouw. Gert-Jan…

Blog Kooplust

Extra omzet genereren in Q4

De zomer loopt op het einde en het vierde kwartaal staat voor de deur. Tijd om de balans op te maken, tipt Marian Bekkers van adviesbureau voor detailhandel Kooplust. In dat oh-zo-belangrijke laatste…

Opening Rechtstreex in Den Haag

Rechtstreex vierde maandag de officiële opening van de uitbreiding van het korte keten initiatief in regio Haaglanden. Wethouder Liesbeth van Tongeren opende het nieuwe verzamelpunt, het logistieke hart van het voedselbedrijf. Dit is het tweede distributiecentrum van het voedselbedrijf. De eerste locatie bevindt zich in…

ADN-Cursus Motiveren en sturen van medewerkers

“Hoe zorg ik er nu voor dat een medewerker gaat doen wat ik wil?"

Een veelgehoorde wens van een ondernemer met medewerkers: “Hoe zorg ik er nu voor dat een medewerker gaat doen wat ik wil?" Want, hoe doe je dat? Kan dat eigenlijk wel? In de training Motiveren en sturen van medewerkers gaat ADN daar uitgebreid op in.  Deze training gaat over één van de meest belangrijke kenmerken…

Pensioen lonkt voor groenteman Kees Kleijberg en zijn vrouw

“Nooit geadverteerd op prijs, daarmee selecteer je goede klanten”

Tholen - Na 38 jaar mag een ander het gaan doen, vertelt Kees Kleijberg die onlangs zijn zaak Kees Kleijberg Groentenspecialist in Wateringen heeft verkocht. Dat had wel wat voeten in de aarde. Ruim 1,5 jaar werd gezocht naar opvolging. Kees en Thea voor de maaltijdentoonbank “Er bellen wel mensen, maar…

Breda treurt om overlijden groenteman Wout

Wout Groeten en Fruit speciaalzaak is al meer dan 40 jaar een begrip in de Bredase binnenstad. Oprichter Wout van Oosterhout was zeer geliefd bij zijn klanten. Zijn familie maakte via Facebook bekend dat de groenteman vannacht is overleden en dat riep een boel reacties op. Klanten en oud-medewerkers…

Special Detail op AGF.nl

In de maand september is 'Detail' het onderwerp van onze Special met artikelen over AGF-detaillisten en alles wat hen bezighoudt. Mede door corona hebben consumenten de specialist weer gevonden en zijn deze gaan waarderen, ze blijven kopen bij de groentewinkel. Specialisten die inleverden wegens de horecalockdown zien deze…


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven