Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Succesvolle seizoensstart Solinda watermeloenen

Klein, zeer zoet, knapperig, pitloos, met veel vruchtvlees en een dunne schil: dit zijn altijd de kenmerken geweest van Solinda, een watermeloen die exclusief door Peviani Spa dicht bij de Ionische Zee, in de Italiaanse regio’s Apulië en Basilicata, wordt geteeld. De watermeloen ligt al ruim 15 jaar in het schap bij de Italiaanse retail. 

"Het seizoen is veelbelovend van start gegaan. We zijn begonnen met de oogst in de vroegste gebieden, dicht bij de zee, met een product van topkwaliteit. En het warme weer is natuurlijk goed voor de consumptie, dat zien we in de mooie vraag naar ons product. De consument blijft er de toegevoegde waarde van inzien", vertelt commercieel directeur Andrea Peviani.

Het merk spreekt de consument ook direct aan via een QR-code op de mooie sticker die verwijst naar de website www.solinda.it.

"We vonden het noodzakelijk om deze stap te zetten, want de consument is steeds nieuwsgieriger naar wat er schuilgaat achter een product en een merk. Onze website is gemakkelijk te lezen en wil informatie verstrekken die de sticker niet kan geven. In eenvoudige bewoordingen vertellen we wat de kenmerken van Solinda zijn en leggen we onze goede teeltpraktijken uit, zoals bijvoorbeeld het beschermen van de bijen, het besparen van water en het verminderen van het gebruik van plastic. In een video laten we zien hoe het fruit wordt geoogst en in het pakstation wordt verwerkt. We geven ook enkele suggesties om Solinda te proeven, met zoete en hartige recepten voor verschillende momenten van de dag. Op een eenvoudige manier willen we gewoon graag iets meer vertellen over onze watermeloenen", zegt marketingcoördinator Ilaria Monteverdi.

De kleine Peviani-watermeloen blijft echter niet alleen binnen de landsgrenzen. "De afgelopen jaren hebben verschillende Britse en Centraal-Europese retailers de kwaliteit van ons product erkend en het als de top van hun assortiment in het schap gelegd. Solinda is een product met unieke smaakeigenschappen en produceert alleen fruit met een gewicht tussen 1,3 en 3 kg. Het is met andere woorden een mini-watermeloen. Dankzij de constante kwaliteit gedurende het hele seizoen, onze passie en de competentie in het op de markt brengen van dit fruit, zijn we erin geslaagd om de Europese consument te overtuigen van de kwaliteit van ons product en zijn we een goede partner geworden voor de Europese private labels", besluit exportmanager Saverio Fuccillo.

Publicatiedatum: