Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Patrick Uzan, TerreAzur:

“Een aantrekkelijk fruitplateau, bomvol vitamines!”

Deze winter kunnen consumenten in veel supermarkten in heel Frankrijk weer kiezen uit heel veel verschillende soorten citrus en kiwi’s. TerreAzur, een groothandel uit de Pomona-groep en al meer dan 100 jaar expert op het gebied van verse groenten en fruit pakte flink uit.

“Ons doel is om consumenten te verrassen in de vorm van een mooie presentatie van onze producten en natuurlijk om de verkoop te stimuleren”, legt Patrick Uzan, manager distributieontwikkeling bij TerreAzur, uit.

Ecologisch verantwoord
"Gezien het flinke aantal foto's dat op sociale netwerken is gedeeld en alle positieve feedback, kunnen we concluderen dat onze presentatie een succes was. Behalve de wens om onze merken en producten te promoten, willen we ook een ecologisch verantwoorde dimensie aan onze fruitplateaus toevoegen. Zo kunnen we deze concepten meerdere keren hergebruiken. Het karton dat we gebruiken is bovendien gerecycled en weer recyclebaar en we beperken ook het ​​gebruik van lijm. Dit aspect wordt niet zozeer gecommuniceerd naar onze klanten en consumenten, maar past wel perfect binnen de filosofie en het initiatief met betrekking tot MVO van de Pomona-groep."

“We proberen constant te innoveren”
Afhankelijk van de seizoenen en verschillende kalendergebeurtenissen stelt de Pomona-groep TerreAzur meerdere keren per jaar een aantal presentatie-ideeën voor. Een van de ideeën van dit jaar draait om het promoten van lokale en regionale producten. In het kader hiervan is TerreAzur een langdurige samenwerking aangegaan met lokale telers die zijn geselecteerd op basis van hun expertise en kennis van de rassen die het best geschikt zijn voor hun land. "Deze manier van werken biedt ons de kans om hun werk en deze partnerschappen te promoten."

TerreAzur houdt zich al jaren bezig met het maken van fruitplateaus. "Om een ​plan als dit te laten slagen, is het van belang dat de opzet en boodschap ervan voor consumenten duidelijk is en om deze te combineren met een visueel aantrekkelijke uitwerking."

Twee merken
Met behulp van de fruitplateaus kan het bedrijf twee merken promoten. "Onder het merk ‘Bon&Engagé’ verkopen we producten die lekker zijn om te eten en worden geteeld op grond van een verantwoorde agro-ecologisch initiatief."

"Als het seizoen dit toelaat, geven we bovendien voorrang aan Franse producten met het HEV-certificeringsniveau 2. Daarnaast is er ons ​​premiummerk, '100% Experts terroirs', dat vooral de smaakkwaliteit van een product promoot. Het doel is om consumenten te laten genieten van onze producten, terwijl we blijven werken volgens ons ecologisch verantwoord initiatief."

Voor meer informatie:
Patrick Uzan
TerreAzur – Groupe Pomona
p.uzan@terreazur.fr 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven