Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Alizza Fruit wint prijs en breidt teelt uit naar Zuid-Afrika

Het Alizza Fruit Seizoen 3 van Genesis Fresh is bekroond met de Three-Star Superior Taste Award door het International Taste Institute. Het Genesis Fresh realiseert dat samen met Genesis Fresh. Deze zomer is het debuut van het Alizza Fruit uit Zuid-Afrika.

Het Alizza Fruit combineert het beste van mandarijn- en grapefruitgenetica die geteeld is door de multinational AmFresh Group in Spanje en in Zuid-Afrika. "Het Alizza Fruit is groot, heldergeel en oranje van kleur, glad, heeft een dunne schil en een smeltende, pitloze pulp met een bijzondere smaak," vertelt David Alba, Directeur van Genesis Fresh. "De grote hoeveelheid sap in de vrucht verrast in combinatie met de lekkere smaak."

Alizza Fruit is voornamelijk beschikbaar tussen december en maart in citrustelende regio's op het noordelijk halfrond. Het fruit is beschikbaar voor consumenten in zowel de zomer- als winterseizoenen en de teelt wordt uitgebreid naar Zuid-Afrika.

"We herinneren de citrusteler Aliza Vardi die de inspiratie was voor deze citrus", vertelt Patricia Sagarminaga, Group Director of Marketing and Communications bij AmFresh Group. "The Alizza Fruit weerspiegelt haar pioniersgeest en draagt blijvend bij aan de citrussector." Het Alizza Fruit werd voor het eerst in Engeland, Duitsland en Spanje in 2022 op de markt geïntroduceerd.

Luis Miguel Lavado, Commercieel Directeur van AmFresh Spanje: "We zien de vraag toenemen vanuit Europese groothandels en retailers. Het Alizza Fruit trekt nieuwe consumenten aan. Het fruit is op een positieve manier geaccepteerd. Het is één van de sappigste en smaakvolste citrusrassen erkend door het International Taste Institute in Brussel."

Het Alizza Fruit heeft extra eigenschappen die zijn onthuld door analyses van het Institute of Molecular and Cellular Biology of Plants in Valencia (IBMCP). Deze bevatten een hoge antibacteriële en antimicrobiële activiteit in het sap.

Het wordt verkocht bij Europese supermarktketens Tesco, Marks & Spencer (Engeland), Edeka en REWE (Duitsland), El Corte Inglés en Eroski (Spanje), Migros (Zwitserland) en Italië. De verkoopprijs is € 1,50 per stuk in winkels en groothandelsmarkten. Het Alizza Fruit heeft een goede kwaliteit en heerlijke smaak.

Andre Russouw, Business Manager van Genesis Fresh in Zuid-Afrika: "We willen graag het Alizza Fruit introduceren bij consumenten in Zuid-Afrika. We hebben er vertrouwen in dat de smaak consumenten positief beïnvloedt."

Voor meer informatie:
Patricia Sagarminaga
AMFRESH
patricia.sagarminaga@amfresh.com

Publicatiedatum: