Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VOG diversifieert zijn aanbod met kersen

Vanaf juli maakt het Consortium VOG, een belangrijke speler in de Italiaanse en internationale appelteelt, zijn marktdebuut met het nieuwe merk Ciliegie delle Alpi ('Kersen uit de Alpen'). Kersen zijn een bijzonder populaire seizoensvrucht en worden al lang geteeld door veel van de leden van de 12 coöperaties die samen het Zuid-Tiroolse consortium vormen.

"We werken al enkele jaren zorgvuldig en consequent aan dit project," legt Walter Pardatscher, CEO van het VOG Consortium, uit. "Innovatie is een integraal onderdeel van ons Consortium en de tijd was rijp om ons assortiment uit te breiden met een fruitsoort waaraan we dezelfde zorg, toewijding en passie kunnen geven als aan de teelt van onze appelen."De oogst van dit jaar bedraagt circa 200 ton, ongeveer 30% minder dan de verwachte hoeveelheden, als gevolg van vorstschade. De twee geteelde variëteiten zijn Regina en Kordia: bijzonder zoete, sappige en knapperige variëteiten die zich in een ideale habitat aan de voet van de Alpen bevinden. "Het gaat om twee late variëteiten die dankzij de hoogte van de boomgaarden waar ze worden geteeld, die allemaal boven de 600 m liggen, langzaam en gestaag rijpen, wat het evenwicht, de stevigheid van de schil en de zoetheid van de vrucht ten goede komt," voegt Klaus Hölzl, Sales Manager bij het VOG Consortium, eraan toe.

Ciliegie delle Alpi zal in Italië worden afgezet via de groothandelskanalen van de grootschalige retail. "Het is een premium product dat gericht is op zeer veeleisende consumenten," concludeert Walter Pardatscher. "Het is een kans voor ons Consortium om zijn assortiment uit te breiden en zijn klanten en eindconsumenten hetzelfde hoge niveau van kwaliteit en service te bieden dat het altijd heeft geleverd met appelen."

Voor meer informatie:
Jessica Sabatini
VOG-Marlene 
+39 59 7863894 

Publicatiedatum: