Eerste Nieuw-Zeelandse Cherish- en Ruby Star-appelen van het seizoen verladen

Het Nieuw-Zeelandse Golden Bay Fruit (GBF) heeft haar eerste premium Cherish- en Ruby Star-appelen deze week naar internationale markten verladen. De appelen worden nu dagelijks geplukt en verpakt en de eerste zendingen Cherish voor de Chinese markt hebben de haven van Nelson deze week verlaten, hierna zullen bestemmingen in Zuidoost-Azië aan de beurt zijn. De eerste Ruby Star-appelen werden naar Vietnam en Thailand verladen.

De appelen van GBF worden in een zonovergoten regio op het Zuidereiland geteeld, waar een zeeklimaat heerst. Dit betekent dat de nachten er kouder zijn waardoor de appelen al vroeg in het seizoen goed op kleur komen. Tracy François, kwaliteitsmanager bij GBF, zegt dat de Brix en het het zuurgehalte dit seizoen goed in evenwicht zijn, waardoor de appelrassen van GBF over uitmuntende smaakeigenschappen beschikken. Ook met de textuur van de appelen zit het wel goed. Consumenten kunnen dus rekenen op appelen met een knapperige 'bite'. 

Cherish dankt haar populariteit op grote markten in Zuidoost-Azië en China aan haar aantrekkelijke gele schil met rozerode blos. Dankzij deze fraaie kleuring en de middelgrote tot grote maten is dit ras ook erg geliefd als geschenk. Cherish-appelen smaken al even lekker als ze eruit zien. Ze zijn sappig, hebben een krokante bite en een exotisch aroma.   


Ruby Star

De robijnrode Ruby Star-appel staat eveneens garant voor een geweldige smaakervaring, met een perfecte balans tussen zoet en zuur en subtiele kruidige tonen.

Nieuwe branding
Om de positionering van Ruby Star in het premiumsegment te versterken, heeft GBF de visuele merkidentiteit opgefrist, waarbij zij inspeelt op de naam van het ras door schitterende robijnen op de verpakking af te beelden. Om deze beelden nog meer kracht bij te zetten, ontwikkelde ze ook een nieuwe slogan:  'the Gem of Apples'. Julien Baumann, commercieel manager voor GBF Zuidoost-Azië, zegt dat Ruby Star haar populariteit in Thailand en Vietnam dankt aan haar intens rode kleur en krokante textuur. Op basis van de feedback van retailers lijkt de vernieuwde look hiermee hand in hand te gaan. 

 

Eleni Hogg, marketingconsultant bij GBF, zegt dat het bedrijf ook blij is om het Nieuw-Zeelandse FernMark af te kunnen beelden op haar verpakkingen, na dit jaar officieel voor dit programma te zijn gelicentieerd. "Dit maakt GBF een ambassadeur voor Nieuw-Zeeland en het is ook een geweldige manier om onze klanten vertrouwen te geven in de herkomst van ons fruit." 

 

Als onderdeel van de opgefriste branding werd dit seizoen in Thailand ook een nieuw draagbare tray geïntroduceerd. Deze verpakking bevat geen plastic en is bedoeld om de duurzaamheid binnen GBF te verhogen. 

Voor meer informatie: 
Eleni Hogg
Golden Bay Fruit
+64 27 468 0408
eleni@goldenbayfruit.com
www.goldenbayfruit.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven