Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"25%-tarief op Florida-grapefruit in Europa heeft impact op retailaanbod

Het 25%-tarief dat Europa heeft ingevoerd voor grapefruit uit Florida heeft zijn weerslag op het retailaanbod. Samantha Lane van het Florida Derpartment of Citrus (FDOC) heeft dit laten weten aan de Florida Citrus Commission (FCC). 

Lane vertelde dat het FDOC met de Europese sector samenwerkt om ervoor te zorgen dat retailers die loyaal zijn aan Florida-grapefruit de benodigde steun krijgen om dit product te blijven promoten. In Frankrijk bestaan de promotionele activiteiten uit digitale acties, POS-materialen en social media-activiteiten. Dit geldt ook voor de rest van Europa.

Lane gaf een actueel overzicht van de wereldwijde marketingprogramma's dit seizoen en lichtte hierbij een aantal unieke manieren toe waarop markten consumenten proberen te bereiken. Ze vertelde dat de internationale programma's van het FDOC soepel verlopen ondanks de beperkingen als gevolg van de coronapandemie.

Japan
In Japan worden video's afgespeeld om het winkelend publiek bewust te maken van de unieke eigenschappen van Florida-grapefruit. Het nieuwe 'Grapefruit Drug Interaction'-programma is gericht op het toenemend aantal Japanse consumenten dat zich zorgen maakt over de grapefruitconsumptie in combinatie met medicijnen. 

Zuid-Korea
In Zuid-Korea ligt de nadruk dit seizoen met name op advertenties waarin de sterke punten van Florida-grapefruit worden benadrukt, evenals op bezorgmogelijkheden voor vers fruit. Voor de marketing van sinaasappelsap probeert de sector consumenten te bereiken via media, online retailpromoties en social media. 

Canada
ln Canada vindt onder meer de lancering van 'The Original Wellness Drink'-campagne ter promotie van sinaasappelsap plaats, evenals een social mediacampagne. Voor verse sinaasappelen worden er in de winkels acties gehouden, waaronder het uitdelen van herbruikbare drinkrietjes in plaats van versgeperst sap, aangezien dit vanwege de cononabeperkingen niet mogelijk is. Ter promotie van grapefruit worden er extra loyaliteitspunten aan klanten toegekend bij aankoop van een zak Florida-grapefruit. 

Voor meer informatie: citrusindustry.net

Publicatiedatum: