Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Leïla Louzani (Rungis):

“Het is niet eenvoudig om een nieuw premiummerk te ontwikkelen”

De Zuid-Franse Leïla Louzani was al jaren actief als groente- en fruithandelaar op de groothandelsmarkt van Rungis toen ze in augustus 2020 startte met haar eigen bedrijf, KL Fruits, en op zoek ging naar betrouwbare partners om haar doel te bereiken: het ontwikkelen van een premiummerk voor de Franse markt. Zo kwam ze terecht bij de Spaanse leverancier Fruta de Autor, een onlangs opgerichte groep van 4 bedrijven die hetzelfde doel voor ogen heeft en die met zijn merken reeds aanwezig is op meerdere premiummarkten over de hele wereld.

Citrus, meloen, watermeloen en steenfruit behoren tot de belangrijkste producten van het bedrijf Fruta de Autor, dat zich momenteel in het tweede deel van het citrusseizoen bevindt, na een moeilijk eerste deel door ongunstige weersomstandigheden en hevige concurrentie.

“We zijn in september begonnen met het ras Clemenrubi. Daarna schakelden we over op de Clemenules en in januari op het beschermde ras Sando, dat, hoewel het niet erg bekend is, toch vrij goed ontvangen werd door onze klanten. Momenteel hebben we de Nadorcott en Hernandina mandarijnen in ons assortiment. Er is eigenlijk wel een goede markt voor de mandarijn, veel beter dan voor de sinaasappel, want die lijdt veel meer onder de sluiting van de horeca, vooral dan de perssinaasappelen. De afzet van citroenen werd dan weer het meest gehinderd door de hevige concurrentie uit Turkije, dat grote hoeveelheden naar de Europese markten heeft gezonden”, legt Leïla Louzani uit.

“Het is niet eenvoudig om een premiummerk te ontwikkelen, zeker niet in Frankrijk, waar veel concurrentie is met grote merken die al jarenlang stevig verankerd zijn op de markt. Je product afzetten tegen een lage prijs is niet moeilijk, maar verkopen tegen hoge prijzen op het niveau van de bekendste merken, is helemaal niet zo eenvoudig. Het vereist grote inspanningen bij de selectie van de kwaliteit, de keuze van de rassen, de verpakking, enz. Er komt echt veel bij kijken. Momenteel vallen de merken Fruta de Autor en Princesa, die deze filosofie volgen, in de smaak bij de klanten met wie we samenwerken. Normaal gesproken duurt het in Frankrijk gemiddeld minstens drie jaar om een klantenbestand op te bouwen voor een nieuw merk. Wij werken nu al samen met twee groothandels in Toulouse en Perpignan, vier in Rungis en met een importeur uit België. We zouden ook graag samenwerkingen opzetten met supermarktketens. We gaan stap voor stap te werk, maar we hebben wel veel ambitie”.

Voor meer informatie:
Fruta de Autor SL
Leïla Louzani
Frankrijk: +33 6 13 95 26 72
leila.louzani@klfruits.com
Manuel Baides
Spanje: +34 961 018 189
comercial@frutadeautor.com
www.frutadeautor.com

Publicatiedatum: