Schaap Holland organiseert traditiegetrouw in de eerste week van november een rassenshow. "Naast het bezichtigen van de vele zaailingen en standaard rassen is de rassenshow altijd een mooie start van het nieuwe oogstjaar. Er is tijd voor een persoonlijk gesprek over teelt, rassenkeuze of verkoop plannen. Ook is het een uitgelezen kans om de vele nationale en internationale klanten te ontmoeten. Dit jaar wordt de rassenshow vanwege de Covid-19 pandemie op digitale wijze aan bezoekers aangeboden", aldus Schaap Holland.
"Zoals men gewend is, zijn de resultaten van het rassenonderzoek uiteengezet in een vroege, midden-late, BIO en DEMO serie. Helaas is 1 proefveld locatie in Flevoland vanwege hevige regenval verloren gegaan", zegt het bedrijf. De weergegeven resultaten per serie zijn indien beschikbaar, gemiddelden van de verschillende proeflocaties over de beproevingsjaren 2017 t/m 2020. Daarnaast zijn alle zaailingen en rassen gefotografeerd. Hierdoor is een visuele ontmoeting met het aanstormend talent alsnog gerealiseerd.
De ontwikkeling van nieuwe zaailingen doet Schaap Holland in samenwerking met kwekers, kweekbedrijven maar ook met instituten (zoals Bioimpuls) en zelfs gezamenlijk met bedrijven die tegelijkertijd ook klant of leverancier van Schaap Holland zijn. "Naast ras ontwikkeling is Schaap Holland ook actief in diverse andere schakels van de aardappelketen. Zo is het bedrijf actief in consumptie teelt, afzet naar Retail en verwerkende industrieën (zowel nationaal als internationaal). In het schilbedrijf worden consumptie aardappelen verwerkt voor de Retail, Foodservice markt en de maaltijd fabrikanten."
"Ter naleving van de visie zit het bedrijf dicht op de markt en ook het kweekprogramma is zo ingericht dat zij zich optimaal kunnen inzetten om de wensen van de klant en consument in te vullen. In deze snel veranderende internationale markt met zijn toenemende vraag naar duurzame producten ziet het bedrijf nieuwe uitdagingen waar zij samen met diverse ketenpartners zo doeltreffend mogelijk invulling aan geven", zegt Schaap Holland.
De gevolgen van de pandemie hoopt het bedrijf samen met haar contacten snel achter zich te laten. "Het team van Schaap Holland kijkt er naar uit om persoonlijke contacten weer aan te halen en met een frisse blik de toekomst van de aardappelwereld tegemoet te treden", besluit het bedrijf.
Voor meer informatie:
www.schaapholland.nl