Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Veel vraag naar perziken van het merk Donnalia

Siciliaans steenfruit beleeft goed seizoen

Het is een vrij intens jaar geweest voor de Siciliaanse fruitteelt. De coronacrisis heeft gezorgd voor een onverwachte dynamiek op commercieel niveau. De gebroeders Di Pasquale, oprichters van het merk Donnalia, delen deze mening en vertellen hierover.

Donnalia perziken

“Dit jaar zal absoluut zijn sporen nalaten en we zullen de gevolgen van het coronavirus nog lang blijven voelen. Het perzik- en nectarineseizoen ging in juli van start en zal één dezer dagen eindigen”, zeggen Vincenzo en Angelo Di Pasquale. 

Nectarines met AA maat

“Dit perzikseizoen zal 15 à 20 dagen eerder eindigen in vergelijking met 2019. Kwalitatief gezien was dit één van de betere jaren. De maten waren goed en de smaak van het steenfruit is uitzonderlijk dankzij de ideale weersomstandigheden”, zeggen de broers. 

Promotionele activiteit in een supermarkt

Hoewel de algehele kwaliteit van het fruit goed was, liet de hoeveelheid soms te wensen over. “Er was inderdaad een probleem met de hoeveelheden. We hebben het over een daling van 30%, maar dit werd gecompenseerd door de prijzen die gemiddeld 40% hoger waren dan in 2019. Gedurende het seizoen lagen de gemiddelde prijzen tussen de €1,50 en €2,00 per kilo. Het klopt dat we dit jaar weinig last hebben gehad van de Spaanse concurrentie en nu is gebleken dat onze gewassen superieur zijn en de prijzen waren daarom eindelijk eerlijk”, zeggen de broers.

Vincenzo en Angelo Di Pasquale, oprichters van het merk Donnalia

Perziken en nectarines van Donnalia worden afgezet op de binnenlandse markt en 15% van het totaal wordt geëxporteerd naar Midden- en Noord-Europa.

“Wat ons verbaasde is de enorme vraag van retailers en groothandelsmarkten naar onze premiumgewassen. Dit komt mede dankzij het goede bedrijfsbeleid dat is gericht op hoge kwaliteit en nu plukken we daar de vruchten van. We hebben zowel in onze gewassen als in ons imago geïnvesteerd. Een van de meest succesvolle producten die momenteel wordt afgezet, is de plasticvrije verpakking met vier stuks fruit”, zeggen de broers.

De plasticvrije verpakking met vier perziken, maat AA. De milieuvriendelijke verpakking maakt het fruit extra aantrekkelijk, omdat de klant de perziken kan ruiken.

Noviteiten
“We blijven investeren in nieuwe boomgaarden voor het steenfruit en we zullen kiezen voor rassen die lekker smaken en een aantrekkelijke kleur hebben. Wij als Italiaanse telers hebben net dat beetje extra als het gaat om voedselveiligheid en dat wordt overal erkend. Ook op het gebied van de bedrijfslogistiek hebben we iets nieuws in petto, maar we kunnen niet te veel details prijsgeven”, concluderen de broers. 

Voor meer informatie:
Vincenzo en Angelo Di Pasquale
Società Agricola Di Pasquale Srl 
Via Michelangelo, 7
93010 Delia (CL) - Italië
+39 339 4895230
amministrazione@dipasqualeortofrutta.com
www.donnalia.com 

Publicatiedatum: