Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fruit Kingdom

"De vraag naar Egyptische producten is groter dan ooit"

Egypte zou vooruit kunnen komen als de pandemie een vage herinnering wordt. Volgens een Egyptische exporteur is de vraag naar allerlei Egyptische producten op een historisch hoog niveau, wat wonderen doet voor de groei van zijn bedrijf.

"De Egyptenaren hebben het qua business behoorlijk naar hun zin," stelt Amr Kadah, directeur van Fruit Kingdom. Ook het Egyptische ministerie van Landbouw is in zijn rapport vrij positief over de huidige seizoenen: "In Egypte zijn er veel producten in het seizoen, zoals druiven, granaatappel, mango, zoete aardappelen, wortelen, uien, knoflook, diepgevroren aardbeien en diverse andere. Uit het rapport van ons ministerie van Landbouw en de prognose voor de komende periode blijkt dat we op nationaal niveau een aanzienlijke toename van de export van groenten en fruit hebben bereikt en dat er een nog grotere groei wordt verwacht in het programma van de diepgevroren producten."

"Dit weerspiegelt eerlijk gezegd hetzelfde gevoel dat ik heb bij mijn bedrijf. Ondanks de moeilijke tijden van de coronaviruspandemie hebben we het nog nooit zo goed gedaan als dit jaar. En we zijn niet van plan om hier te stoppen. Ik werk aan nieuwe producten, verpakkingen, kwaliteitsnormen en vooral aan mijn mensen. Mijn collega's zijn de sleutel tot mijn succes en samen met mij, van landarbeiders tot managers, werken ze hard om een topproduct te ontwikkelen en nieuwe en hoogwaardige klanten te vinden."

Nu het bedrijf booming is, vindt Kadah dat hij er het beste van moet maken door een solide merk te creëren rond zijn producten. "Ons belangrijkste doel is om een merk te creëren, al onze producten van een merk te voorzien en ons te positioneren in doelmarkten, maar ook om ons te presenteren op nieuwe markten. Door de pandemie behoren de huidige, conventionele manieren om deze doelen te bereiken tot het verleden. Fruit Kingdom heeft zich aangepast aan de nieuwe tijden en manier van zakendoen en ik kijk er ook naar uit om nieuwe dingen te leren."

Zendingen via de zee en de lucht zijn de afgelopen maanden moeilijk geweest voor een groot aantal markten. Kadah heeft niet al te veel problemen gehad, behalve de problemen die hij al lang voor de pandemie had gezien. Het belang van een feilloos transport is in deze tijd voor Kadah duidelijk geworden.

"Er zal altijd een probleem zijn met de logistiek, althans dat dacht ik al voordat het coronavirus uitbrak, en ik heb gebruik gemaakt van weg-, zee- en luchttransport. Sommige landen sluiten nog steeds hun grenzen. Dit belemmert natuurlijk het wegtransport, en luchtvracht is op dit moment erg duur. Pas nu zie ik dat de problemen die we in Egypte hebben of ooit zullen hebben, onbeduidend zijn in vergelijking met wat er kan gebeuren als de logistieke processen niet op de juiste manier worden beheerd. Je hoeft alleen maar de juiste partners te vinden voor logistieke diensten, zowel in Egypte als in het land van bestemming of wederuitvoer, en het leven zal veel eenvoudiger zijn."

"Egypte is een aantrekkelijke optie voor zowel buitenlandse investeerders als tuinbouwexperts. Maar het is de grote vraag naar Egyptische groenten en fruit, die veel hoger is dan verwacht, die mij ertoe heeft gebracht om mensen te vinden die denken zoals ik en die mij aanvullen als de eigenaar en hoofd-tuinbouwkundige van mijn bedrijf. De mensen waar ik mee omringd ben, zijn ook experts en hebben veel ervaring in het werken met groenten en fruit. Maar in een notendop, alleen al de toegenomen vraag is de reden voor zo'n wereldwijde ommekeer voor Fruit Kingdom. Egyptenaren staan bekend als enigszins conservatieve mensen, maar zijn nooit gesloten voor andere culturen, religies en talen. Dus als de vraag naar onze producten stijgt, kun je zien dat dat wonderen doet!" concludeert Kadah.

Voor meer informatie:
Amr Kadah
Fruit Kingdom for Export Egypt
+20 100 928 8377
amr.kadah@mail.ru
Facebook

Publicatiedatum: