Fermín Sánchez geeft ook aan dat ze het merk Gruventa in de hele wereld bekend willen maken. "Niet alleen in de EU en Rusland, maar we richten ons ook op Aziatische markten. Daar zijn we onze plek aan het vinden en dit heeft mede te maken met de kwaliteit en voedselveiligheid van onze producten." Gruventa is een jaar geleden opgericht en wordt steeds belangrijker in de groenten en fruithandel naar grote retailketens.
Het bedrijf heeft 2012 afgesloten met een volume van 20.000 ton groenten en fruit, waarvan 25% citrus en 10% citroenen. De citrussector in Murcia heeft het moeilijk als gevolg van de recessie. "Daarom is het van belang dat de sector meer gaat concentreren en het aanbod wordt beheerd voor een optimale structurering. Daarnaast zijn promotie en marketing twee essentiële tools in de citrushandel."
Het bedrijf vermarkt meer dan 25 producten in meer dan 33 landen over de hele wereld. "De doelstelling voor volgend jaar is het verder positioneren in markten zoals China en Japan en het versterken van onze aanwezigheid in India. Ook de nationale markt heeft een belangrijk groeipotentieel. We verwachten daarom voor volgend jaar ook meer afzet in eigen land."
Voor meer informatie:
Francisco Seva (Press Office)
GRUVENTA
+34653853114
paco@comimaginacion.es
www.gruventa.es