Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer mogelijkheden voor Spaanse sinaasappelen in China

Het Chinese seizoen voor sinaasappelen is afgelopen. Het aanbod aan sinaasappelen op de markt wordt nu overgenomen door import. Het Chinese importbedrijf Grandfruit haalt zijn sinaasappelen direct uit Spanje. Naar verwachting zal het aanbod aan Spaanse sinaasappelen in dit seizoen doorlopen tot het einde van juli. "Omdat het huidige aanbod in China vrij beperkt is, hebben Spaanse sinaasappelen op dit moment de beste mogelijkheden voor de afzet. Aan de ene kant is het lokale seizoen afgelopen, terwijl aan de andere kant het seizoen voor sinaasappelen in Australië en Zuid-Afrika nog niet vol op gang is gekomen. Ook loopt het seizoen voor Egyptische sinaasappelen op zijn eind. Dat betekent dat er minder aanbod is uit al deze regio's", legt Brian Jiang van Grandfruit uit. 
 


Grandfruit is de exclusieve distributeur in China voor het Spaanse sinaasappelmerk Bollo. De importeur begon twee jaar geleden met dit bekende merk te werken. De volumes aan Bollo-sinaasappelen dit sindsdien naar China worden gehaald nemen jaar op jaar toe. "Vorig jaar hebben we 40 containers aan Bollo-sinaasappelen geïmporteerd. Ik verwacht dat dit jaar dit volume toe zal nemen tot 150 containers. Om deze snelle ontwikkeling te ondersteunen, zal onze import in de komende paar jaar alleen maar verder toenemen. Dankzij het stabiele aanbod en de goede kwaliteit is Bollo een van de belangrijkste leveranciers van Spaanse sinaasappelen geworden. Hun prijs ligt hoger dan bij andere sinaasappelen. Bij de meeste andere sinaasappelrassen is de prijs per doos 200 yuan (€25,58), terwijl deze prijs bij Bollo-sinaasappelen boven de 300 yuan (€38,36) uitkomt."

Naast de hoge kwaliteit onderscheidt de Bollo zich door de unieke verpakking. Deze zijn niet alleen bijzonder qua ontwerp en materiaal, maar ook in het gebruik. "We zorgen bij onze klanten voor aangepaste verpakkingen, die zijn toegespitst op hun persoonlijke behoeftes. We bieden bijvoorbeeld grote verpakkingen van 15 kg en kleinere verpakkingen met enkele lagen van 4 tot 6 kg. Ook bieden we kleine dozen aan die slechts twee sinaasappelen herbergen. Verder hebben we cadeauverpakkingen. In de komende weken verwacht ik dat de prijzen iets toe zullen nemen. Het aanbod neemt af, maar de vraag blijft sterk."




 
Grandfruit heeft in maart een uniek promotie-evenement voor Bollo-sinaasappelen georganiseerd op de groothandelsmarkt van Sjanghai. Hier werd de sinaasappel gepresenteerd aan een groot publiek, die de sinaasappel konden proeven. Er waren een aantal prominente aanwezigen tijdens het evenement, zoals vertegenwoordigers van Bollo en de consul-generaal van het Spaanse consulaat. “Tot nu toe hebben we verschillende promotie-acties uitgevoerd bij groothandelsmarkten, zodat de populariteit van het merk op de Chinese markt toe kon nemen. Het merk wordt pas twee jaar in de Chinese markt actief gepromoot, maar is nu al populair bij consumenten. De hogere prijzen voor deze sinaasappel hebben het enthousiasme van de consument niet tegengehouden. Dit komt met name door de hoge kwaliteit van de Bollo. Die komt goed tegemoet aan de steeds hogere eisen die de Chinezen aan kwaliteit stellen.” 


Een promotie-evenement van Bollo 

Naast sinaasappelen importeert Grandfruit ook kersen en druiven. De kersen komen uit Chili, de VS, Canada, Turkije en Australië. “We importeren ook druiven uit verschillende landen. Het seizoen in Australië is bijna afgelopen. Als we terugkijken op het druivenseizoen, is het resultaat op de markt naar tevredenheid geweest. Terwijl we onze huidige markten verder ontwikkelen, kijken we altijd naar nieuwe mogelijkheden voor samenwerking. We staan open voor alle nieuwe contacten."



Het Grandfruit-team tijdens SIAL 
 

Voor meer informatie:

Brian Jiang
Grandfruit
Tel: +86 18516572628
E-mail: brian@grandfruitchina.com  
www.grandfruitchina.com 

Publicatiedatum: