Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“In een lastige Europese appelmarkt goed Kanzi®-seizoen achter de rug”

Tholen -  “We zien dit jaar een vloeiende overgang van het Europees Kanzi®-seizoen naar het Zuidelijk halfrond Kanzi®-seizoen. De kwaliteit van de Europese Kanzi®-appelen is tot vandaag de dag nog net zo goed als tijdens de start van het seizoen. Er zijn een aantal landen in Europa waar de eerste Kanzi®’s op de markt aan het instromen zijn. In de andere landen zullen de eerste volumes de komende periode ook gaan instromen”, vertelt Bert Blokzijl van GKE, CEO Kanzi® heeft een goed Europees seizoen achter de rug, ondanks een volle Europese appelmarkt. “Niet enkel de grote Europese oogst was een uitdaging afgelopen seizoen, maar ook de appelconsumptie liet bij aanvang van het seizoen te wensen over. Echter is het Kanzi® weer gelukt om te groeien en distributie binnen en buiten Europa te verbreden.”

Qua kwaliteit kijkt Bert ook terug op een goed seizoen. “In Europa hebben we goede pack-outs gezien en ook de bewaarbaarheid is tot vandaag de dag uitstekend geweest. De goede samenwerking tussen de partners heeft zeker bijgedragen aan succes. Volumes die bij de één minder beschikbaar waren dan bij de ander, werden uitgewisseld om de klant en de markt zo goed mogelijk te kunnen bedienen. De kwaliteit van de Kanzi® dit jaar is erg goed te noemen. Elk jaar weten we ons door gezamenlijke inspanning met de telers en de partners hierin te verbeteren. Dit is zowel goed voor de klant, consument en de teler.”

Clubrassen
“Clubrassen kunnen zeker voordelen bieden in een markt waar er veel aanbod is ten opzichte van de normale rassen. We moeten echter niet uit het oog verliezen dat het overgrote marktaandeel van de appelconsumptie geen clubrassen betreft. Om een clubras goed te kunnen managen en te kunnen ondersteunen, is het naar onze mening onontbeerlijk dat er een bepaalde volumebasis is en is zeker ook ervaring op het gebied van het managen van clubrassen erg belangrijk. Met Kanzi® hebben we dat en dat geeft ons een gezonde basis voor de toekomst”, vervolgt CEO van GKE.

“Niet enkel Europa is een geliefde bestemming voor de Zuidelijke Kanzi®-appel, maar ook de VS, Canada en een paar aantal bestemmingen in het Midden- en Verre Oosten. Echter ook de lokale markten op het Zuidelijk halfrond weten zich goed te ontwikkelen: zowel op het Afrikaanse continent als in Zuid-Amerika zien we mooie ontwikkelingen. De volumes vanuit het Zuidelijk halfrond zijn stijgend, maar dat hebben we ook nodig om aan de vraag te kunnen blijven voldoen”, aldus Blokzijl. “Ook in Europa kent Kanzi® een goede distributie en blijft Duitsland één van de grootste afzetmarkten, net als Nederland. We zijn zeer tevreden over de ontwikkeling van Kanzi® in België, Scandinavië, VK en de Scandinavische landen. Ook zien we dat de Baltische Staten en Oost-Europa zich als markten goed blijven ontwikkelen.”

Voor meer informatie:
Bert Blokzijl
GKE NV
Kernielerweg 59
B-3840 Borgloon
Tel:  +32(0)12 339 910
bert.blokzijl@gkefruit.com 
www.Kanziapple.com