Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw merk pitloze citroenen uit Zuid-Afrika

Het nieuwe merk LemonGold, dat in de voetsporen treedt van het wereldwijd succesvolle merk ClemenGold, is vanaf juni te koop bij de betere supermarkten in Zuid-Afrika. Hoewel pitloze citroenen niet onbekend zijn op de lokale en internationale markt werden eerdere Zuid-Afrikaanse producten in deze categorie niet ondersteund door een sterke branding. Nu zal de aandacht van consumenten vanzelf naar deze pitloze citroenen worden getrokken omdat het merk op dezelfde principes is gebaseerd als ClemenGold en staat voor een product van consistente kwaliteit dat geteeld is volgens de Woolworths' Farming for the Future standaarden en ondersteund wordt door een gezamenlijke marketingcampagne om het vertrouwen van de consument te winnen.  

“Op de huidige markt is het succes van telers niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van hun product, logistieke prestaties en zeker niet van lage prijzen. Het wordt echter in toenemende mate bepaald door sterke branding, ondersteund door goede marketing en de kracht van de totale waardeketen waar het proces op berust," vertelt Maris du Plessis, directeur van ANB Produce and Marketing, de marketingdivisie van het Zuid-Afrikaanse bedrijf ANB Investments, dat eveneens eigenaar is van het merk ClemenGold. "Consumenten stemmen hun koopgedrag steeds vaker af op de reputatie en zichtbaarheid van merken. We verkeren in een ideale positie voor de afzet en marketing van dit nieuwe, innovatieve merk."

Het merk is op de Duitse en Ierse markt al goed ontvangen, waar het bij premium retailketens in de schappen ligt. Het feit dat het product pitloos is. spreekt aan bij professionals, thuiskoks en gezondheidsfreaks. De pitloze citroen wordt beschouwd als de heilige graal in de citroensector. De wereldwijde trend waarin de gezondheidsvoordelen van citroenen worden bejubeld, heeft deze zure vrucht opnieuw in de spotlight geplaatst. 

Volgens Marius du Plessis is het leveren van een product van een consistente hoge kwaliteit aan retailers en consumenten van groot belang maar is de waarde van een zichtbaar en goed ontwikkeld merk nog veel belangrijker. "ClemenGold heeft de weg al vrijgemaakt en prijkt in de schappen van grote retailketens, waaronder Edeka in Duitsland, SuperValu in Ierland, Spinney's in Dubai en een aantal Chinese retailers. Ons waardevoorstel en de handelsgeest van onze exportpartner Core Fruit plaatsen ons in een goede onderhandelingspositie. Hoewel de aanvoer van ons fruit wordt ondersteund door marketing en grote investeringen in een herkenbaar merk blijven wij ons bewust van onze bijdrage aan de duurzaamheid van onze aanvoer en onze retailpartners. Wij noemen dit ons 'ecosysteem' waar alle partijen aan bijdragen en van kunnen profiteren."

Publicatiedatum: