Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

L’As du Ventoux introduceert eigen citrusmerken

Het is een ingewikkeld jaar op de citrusmarkt. De prijzen liggen zo’n 30% lager dan normaal en de regen in de Spaanse regio Valencia heeft veel van de oogst beschadigd. In Frankrijk is de situatie nog steeds moeilijk vanwege alle gebeurtenissen rondom de gele hesjes-beweging. Deze ongebruikelijke context heeft ervoor gezorgd dat Vauclusienne l'As du Ventoux twee nieuwe citrusmerken van topkwaliteit heeft geïntroduceerd. De clementines van een van de merken zijn nu al beschikbaar in Leclerc supermarkten.


“Dit jaar hebben we een productie in het zuiden van Spanje en een andere in Portugal opgezet,” vertelt José Illan. L’as du Ventoux heeft voor elke bron een merk ontwikkeld. Voor de Portugese sinaasappelen en clementines heeft het bedrijf het merk Agricitrus ontwikkeld. De Spaanse citrus worden verkocht onder de merknaam Xavi.


De productiegebieden en het verzendstation bevinden zich in het zuiden van Spanje. Het aanbod aan Spaanse citrus bestaat uit sinaasappelen, clementines en citroenen. Voorlopig worden alleen clementines verhandeld. “We willen enkel citrus van hoge kwaliteit bieden. De sinaasappelen zijn een beetje vertraagd en hebben nog geen mooie kleur. Bij de citroenen hebben we dit jaar niet veel keuze wat betreft de maat, dus dat is nog een beetje afwachten,” zegt José. De clementines hebben in ieder geval een mooie kleur en zijn goed van smaak. Volgens Jose zijn consumenten zeer tevreden. "Het kwaliteitsniveau van onze clementines is te vergelijken met die van Mademoiselle- en Toujours-clementines."


José benadrukt dat het moeilijk is om de markt te betreden. "We hebben het Xavi-merk al in sommige hypermarkten geïmplementeerd. We hopen dat we het na de tweede keer oogsten (na Kerst) nog een beetje verder kunnen ontwikkelen. We hebben al een aantal contacten gelegd voor januari.”


De Xavi-clementines van het Clémenvilla-ras


Een aanbod voor het hele jaar
Dankzij het nieuwe aanbod aan citrus kan l’As du Ventoux aan klanten die behoren tot de sector van grootwinkelbedrijven het hele jaar citrus leveren. “Voorheen hadden we alleen abrikozen, kersen, druiven en paddenstoelen, maar daar zijn we weer mee gestopt. Tegenwoordig kunnen we de markt het hele jaar door bedienen.”


Daling van de omzet
L’As du Ventoux ondervindt nog vrij veel hinder door de acties van de gele hesjes-beweging. “We leveren aan klanten in alle departementen van Frankrijk. De vrachtwagens worden voornamelijk gehinderd in Bretagne en Rungis. Leveringen lopen hierdoor vertraging op en de omzet is hierdoor met ongeveer 20% gedaald.”


Voor meer informatie:  
José Illan
L’As du Ventoux
Telefoonnummer: +33 (0)6 51 22 16 98
E-mailadres: as.du.ventoux@gmail.com

Publicatiedatum: