In 2000 werden zachte, ready-to-eat kastanjes op de markt gebracht die zich binnen drie jaar tijd ontwikkelden tot een vast en belangrijk product binnen het assortiment.
Het nieuwe assortiment bevat een groot scala aan producten zoals zachte geschilde kastanjes, geschilde aardappelen, gedopte bonen, wortelschijfjes en gedroogde tomaten. De verpakkingen zijn gebruiksvriendelijk en zorgen ervoor dat de producten zeer lang houdbaar zijn zonder toepassing van conserveermiddelen en kleurstoffen.
Elio Giuseppe Ingino, directeur van Italcastagne
Directeur Elio Giuseppe Ingino vertelt dat Italcastagne een aantal hectare kastanjes bezit in het Iripina gebergte. "We hebben veel producten in ons assortiment maar we zijn bijzonder trots op de ready-to-eat kastanjes die wij onlangs geïntroduceerd hebben, een heerlijke snack. Anderen hebben geprobeerd dit product te imiteren maar zonder succes."
Hoe worden de producten geoogst en verwerkt?
Hoe is het seizoen verlopen?
"Hoewel 2016 geen goed kastanjeseizoen was, steeg de afzet met 15% ten opzichte van 2015, wat te danken is aan de introductie van nieuwe snacks."
Het bedrijf richt zich op ready-to-eat snacks omdat de consument van vandaag minder tijd heeft om koken maar niet wil inleveren op de hoge kwaliteit van Italiaanse producten.
"We hebben onze producten altijd via retailers over de hele wereld verkocht. Binnenkort starten we met online verkoop van ons assortiment."
Elio Giuseppe Ingino - Direttore Generale
Cell.: (+39) 340 3813200
Email: elio@italcastagne.it
Web: www.naturi.it - www.italcastagne.it