Tango-mandarijnen verpakking voor verkoopautomaat

Er wordt met een driejarenplan gewerkt om het Eurosemillas-merk beter in de markt te profileren als gemaksproduct. Een groot deel van de mandarijnenproductie van Tango Fruit wordt onder dit merk op de markt gezet. Het plan werd door vertegenwoordigers van Tango Fruit op de afgelopen editie van Fruit Attraction aan inkoopmanagers van grote retailketens uitgelegd.



"We hebben een premium product dat om zijn kwaliteiten bekend staat bij zowel exporteurs als grote ketens. Het is een beschermde variëteit die onder telers populair is. Het is nu aan ons om het merk te versterken en om ervoor te zorgen dat onze pitloze, bijvriendelijke mandarijnen worden herkend als unieke producten, die toegespitst zijn op het huidige consumentengedrag," aldus Juan José De Dios van Tango Fruit.

In de komende weken is Tango Fruit van plan om de eerste handelsovereenkomsten te sluiten met een aantal exporteurs en supermarktketens. Voordat het nieuwe mandarijnenseizoen begint, wil het bedrijf zeer selectief te werk gaan met het Eurosemillas-merk, ook omdat de productie van deze mandarijn nog in zijn beginstadium zit.

"We hebben tussen het merk, het bedrijf en het verkooppunt een goede coördinatie nodig. Iedereen heeft baat bij dit project, omdat we de productrotatie gaan verbeteren. Zodra de consument dit nieuwe product heeft leren kennen en er grotere volumes beschikbaar worden, zal het proces een stuk makkelijker lopen," aldus De Dios Contzen.

Tango Fruit wil met het driejarenplan het merk op hetzelfde tempo laten groeien als de productie onder licentie bij telers in Spanje en op het zuidelijk halfrond. Het is daarbij volgens De Dios Contzen ook belangrijk dat er sprake is van een goede presentatie, verpakking en merkbekendheid. Daarbij moet worden gelet op consumentengedrag dat nu al gemeengoed is in de Amerikaanse markt en dat ook steeds meer in Europa in opkomst is.


Dat houdt onder andere in dat het fruit per stuk als snack wordt verkocht. Daarmee wordt het product geschikt voor verkoop in automaten en leent het zich beter voor impulsaankopen. Ook worden er op speciale dagen evenementen georganiseerd en worden er voor promotiedoeleinden video's en games vrijgegeven. De slogan van deze promotie is "Let's Play".

De nieuwe verpakking die op Fruit Attraction te zien was, geeft een speelse indruk waarmee het bedrijf probeert om zich te ontdoen van het imago dat normaal aan citrus kleeft.



Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van kartonnen dozen, die veranderd kunnen worden in pompoenen met het oog op Halloween. Bijgeleverde stickers kunnen de pompoenen veranderen in originele Halloween-kostuums. Een ander format gaat uit van een duo pack, waarmee twee mandarijnen voor de lunch kunnen worden vervoerd. Ook zijn er meer traditionele formats gebruikt, zoals netten of houten dozen met een kleurrijke vormgeving. 

Al deze formats gaan uit van drie kenmerken. Ze hebben allemaal de "Let's Play"-slogan. Ook bevat alle verpakking een kleurrijke mascotte in de vorm van een bij, die de duurzame productie en bijvriendelijkheid van het bedrijf benadrukt. Tenslotte is er sprake van een kwaliteitszegel dat de beschermde oorsprongsbenaming van het product aangeeft.


Tango Fruit levert niet alleen promotie en verschillende formats bij verkooppunten, maar zorgt ook voor een stabiele aanbod aan pitloze mandarijnen en easy peelers. Het bedrijf is werkzaam als platform om de export tussen het noordelijk en het zuidelijk halfrond te coördineren en om de leveringsketen stabieler te laten lopen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven