Meloenen steeds meer aangepast op wensen consument

Nieuwe meloenvariëteiten worden steeds meer aangepast op individuele klanten met eigen behoeftes. Voorbeelden hiervan zijn zoete variëteiten, die kinderen of andere specifieke demografische groepen aanspreken of meloenen in praktische formaten.

Handzame watermeloenen
"De volgende generatie aan watermeloenen zal de richting op gaan van persoonlijke maten," zegt Moti Shmueli van Origene Seeds. "Ons aanbod voor Noord-Amerika en Europa bestaat uit handzame mini- en mediummaten aan watermeloenen." Origene is als leverancier van zaadsoorten voor watermeloentelers goed op de hoogte van wat telers, retailers en consumenten willen in nieuwe variëteiten. Terwijl er gevraagd wordt om meer handzame formaten, is er nog steeds sprake van een divers aantal eisen, dat zaadproducenten dwingt om een diversiteit aan watermeloenen aan te bieden.


"De sector verandert op zo'n manier dat je niet langer nog per kilo kan kopen," zegt Moti. "Maar we hebben nog steeds veel kleuren nodig, zoals groen, donkergroen of een tijgerpatroon. Het gaat niet langer nog om consumenten die zomaar iets uit de schappen halen." Dit betekent dat meloenenkwekers moeten kijken naar de verschillende consumentensegmenten en speciaal aangepaste variëteiten moeten ontwikkelen, die aan de behoeftes per segment tegemoet komen.

"Er is een groeiende markt voor pitloze watermeloenen, vooral in Europa en Noord-Amerika," zegt Moti. Origene Seeds heeft hoge verwachtingen van zijn diverse watermeloenenassortiment, dat gemiddeld een grootte heeft van 1,5 tot 3 kg per watermeloen. De watermeloenen hebben een hoog suikergehalte, hebben donkerrood vruchtvlees en hebben een sterke, knapperige structuur.


"We hebben een zeer divers aanbod," vervolgt hij. "Er zijn standaard formaten van 6 tot 8 kg en medium formaten van ongeveer 4 kg. Er zijn watermeloenen met geel vruchtvlees of rood vruchtvlees. Ook hebben watermeloenen met pitten, omdat dit buiten Europa en Noord-Amerika nog steeds het meest gegeten wordt." Hoewel Noord-Amerika een sterke markt voor Origene is, levert het bedrijf zaden aan telers over de hele wereld: Europa, Australië, het Middellands Zeegebied en het Midden-Oosten zijn markten die erg snel groeien.


Glory links en Justin rechts

Galia

Naast watermeloenen biedt Origene Seed ook cantaloupes en Galia-meloenen. Wat de Galia betreft hebben ze twee belangrijke variëteiten in de Glory en de Justin. "Ze hebben een uitstekende smaak en een lange houdbaarheid, waardoor telers de mogelijkheid hebben om het fruit voor langere tijd te vermarkten." Moti omschrijft het fruit als perfect, rond en met een superieure textuur van het vruchtvlees. "Consumenten hebben de voorkeur voor tussen de 1 tot 1,5 kg, wat het geval is bij de Glory-meloen. Daarom is de Glory ons belangrijkste product."

Het bedrijf zorgt ervoor dat de telers waaraan ze leveren in het veld ondersteuning krijgen van professionals, zodat het fruit geteeld kan worden op een manier die goed aansluit op de omgeving. "Elk klimaat en elke locatie vragen om een andere manier om onze producten te telen. Daarom willen we onze klanten voorzien van de best mogelijke kennis."

Voor meer informatie:
Moti Shmueli
Origene Seeds LTD
Tel: +972 8 935 7111
Cel: +972 52 856 0537
moti.shmueli@origeneseeds.com
www.origeneseeds.com
 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven