Princesse Amandine: nieuw aardappelconcept

De Franse aardappelproducenten Pom'Alliance, Pomuni, Terre de France, Trois Laboureurs en Touquet Savour hebben zich verenigd en presenteren de Duitse handel een uniek merkconcept: 'Princesse Amandine®'. Deze aardappel zal vanaf november 2014 in Duitsland op de markt komen, meldt de Duitse website food-monitor.de.

Het aardappelmerk Princesse Amandine® verenigt de beste eigenschappen van de vastkokende Amandine-aardappel in zich: een lichte en onberispelijke buitenkant, een fijne schil die geschikt is om mee te eten en een licht boterachtige smaak.

In Frankrijk is de aardappel met een verkoop van 40.000 ton en een afzetverdubbeling binnen vijf jaar tijd reeds een succesverhaal. Binnen het assortiment van de vastkokende aardappelen heeft zij een marktaandeel van 20 procent. Reden genoeg dus om het merkconcept ook in andere Europese landen te introduceren.

Aardappelen van het merk Princesse Amandine® zijn het hele jaar door verkrijgbaar.

 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven