Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ranfru introduceert nieuw logo en huisstijl

"Steeds meer vraag naar blanke peertjes"

Tholen - De verkoop van stoofperen komt bij Ranfru in deze periode altijd weer tot een hoogtepunt. "In september en oktober wordt het altijd wat drukker met het wildseizoen, maar deze en volgende week zijn de drukste weken van het jaar", vertelt Gijsbert van Randwijk.  "Met name de vraag vanuit de horeca is momenteel goed. Dat ze het toch veel drukker hebben dit jaar, komt door de flinke groei die ze doormaken."

Tot de klantenkring van Ranfru behoren supermarkten, horeca, maaltijdfabrikanten, groothandels richting onder meer de institutionele markt en de sap- en banketindustrie. "Gelukkig is de beschikbaarheid van de stoofperen dit jaar goed. Dat was vorig jaar wel anders toen de oogst zo'n beetje gehalveerd was", vertelt Gijsbert. Een deel van de stoofperen teelt hij zelf in Strijensas en een gedeelte wordt op contract door collega-telers geleverd.

"Dit jaar loopt de Gieser Wildeman met steel erg goed. Ook de verse tutti frutti loopt steeds harder, die wordt toch steeds minder door mensen zelf gemaakt en het product wordt steeds bekender bij de nieuwe generatie . Verder verkopen we veel stoofappeltjes richting de foodservice en zien we de vraag naar blanke peertjes toenemen. Daarom hebben we dit product dit jaar in ons assortiment opgenomen."


Blanke peertjes

Richting retail verkoopt Ranfru de stoofperen hoofdzakelijk koelvers in emmertjes. Andere peerconcepten en hele andere nieuwe gemaks-producten zijn in ontwikkeling om een breder assortiment te bieden aan de moderne consument!


Rabarber

Ranfru Stoverij introduceert op 13 december 2018 haar nieuwe logo en huisstijl. Het nieuwe logo is een restyling van het oude logo met een knipoog. Hierdoor komt de ambachtelijkheid en het stoven nog mooier naar voren in een meer eigentijdse uitstraling.

Wat is er veranderd?
Om de producten nog beter te onderscheiden heeft Ranfru Stoverij gekozen voor een kleur en icoon per productgroep. Een groene peer voor al hun perenproducten, zoals de stoofperen parten, hele Gieser Wildeman peren en hun nieuwe product de blanke peren.
Een rode appel voor al hun appelproducten zoals de appelcompote, stoofappel en appelmoes. En een paarse pruim voor alle overige stoverij producten, zoals de tutti frutti en de rabarber, wat ook een nieuw product is in het assortiment bij Ranfru Stoverij.

Inspireren
Ranfru geeft niet alleen hun huisstijl een opfrisbeurt, maar ze zullen hun klanten ook meer gaan inspireren en ondersteuningsmateriaal bieden zoals heerlijke recepten en beeldmateriaal.

Voor meer informatie:
Ranfru
Nijverheidsstraat 9
3291 CH Strijen
Tel: 078-6745933
info@ranfru.nl
www.ranfru.nl
www.toffe-peertjes.nl