Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wereldwijde organisaties slaan handen ineen ter bevordering van peulvruchtenconsumptie

Meer dan 40 organisaties gaan internationaal campagne voeren met als doel een verdubbeling van de wereldwijde consumptie van bonen, erwten, peulvruchten, linzen en peulvruchten tegen 2028. De 'Beans is How'-campagne wijst op de waarde van het verwerken van bonen in maaltijden als onderdeel van een strategie om de uitstoot van broeikasgassen via het voedselsysteem aanmerkelijk te verlagen.

Deelnemers zijn onder andere Google, The World Bean Council, het Bezos Earth Fund, de United Nations Foundation, Kraft Heinz Company en ProVeg International.

Bonen resulteren in 90% minder emissie van broeikasgassen in vergelijking tot sommige dierlijke voedingsmiddelen. Ze bevatten eiwitten, koolhydraten, vitamines en mineralen en kosten, gedroogd, gemiddeld maar 2 dollar per kilo, waardoor ze een uitstekend alternatief zijn voor vlees. Er zijn duizenden soorten bonen, erwten, peulvruchten en linzen over de hele wereld die een eenvoudige en betaalbare oplossing bieden voor de crises op het gebied van gezondheid, klimaat en kosten van levensonderhoud, zo stellen de organisaties.

Bron: ProVeg International

Publicatiedatum: