Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Natalia Moranth, Montana Fruits:

"Nieuwe markten openen zich voor Colombiaanse avocado's"

Terwijl Colombia zich opmaakt voor de tweede avocado-oogst, van oktober tot maart, voert de verpakker en exporteur Montana Fruits de productie op, om aan de toenemende wereldwijde vraag te voldoen.

Volgens Natalia Moranth, mede-eigenaar van Montana Fruits: "Nieuwe markten openen hun deuren voor Colombiaanse avocado's en ander fruit door een toegenomen wereldwijde vraag. Onze belangrijkste markt is Europa, de Amerikaanse markt is in opkomst. We zien verder kansen in heel Azië en Zuid-Amerika."

Naast het verpakken en exporteren van avocado's werkt Montana Fruits het hele jaar door met passiefruit en een nieuw product: Tahiti limes.

"Momenteel hebben we de capaciteit om 12 containers Hass avocado's per week te verwerken. Toch zijn we blij te kunnen aankondigen dat onze capaciteit vanaf november zal groeien tot 20 containers per week. De Hass avocado heeft twee belangrijke seizoenen, van oktober tot maart en van mei tot augustus. Wat passiefruit en limes betreft, hebben we het hele jaar door productie. Wij kunnen twee containers passiefruit en vier tot vijf containers limes per week verwerken. Met deze uitbreiding verwachten we verder te groeien met export via de havens van Rotterdam, Hamburg en Algeciras in Spanje."

"De Amerikaanse markt is ook in opkomst, omdat we de oostkust concurrerend kunnen bevoorraden, aangezien de reis naar Miami maar drie dagen duurt en naar Philadelphia vijf dagen. In ons verpakkingsbedrijf zijn we gekwalificeerd om te exporteren naar Chili, Argentinië, Zuid-Korea, Japan en China. Wij willen de Chileense markt bereiken, die door zijn interne consumptie een groot potentieel heeft. Onze belangrijkste markt is Europa, waar de prijs van de Hass avocado's, passiefruit en limes afhankelijk is van de spotmarkt, die verandert met vraag en aanbod. Zoals ik al zei, is de Amerikaanse markt ook heel belangrijk, waarop we ons dit seizoen echt willen richten," legt Moranth uit.

Montana Fruits beschikt over een reeks industriële certificaten, waaronder GlobalGAP, Chain of custody, SMETA, Rain Forest en BRC. Ze werken met een drieledig systeem van Colombiaanse producenten die leveranciers zijn voor hun pakstations.

"Zij zijn meer dan leveranciers, zij zijn onze bondgenoten. We hebben drie soorten telers, goud, zilver en brons, afhankelijk van hun volumes per seizoen. De gouden producenten vertegenwoordigen 59% van ons volume en hebben een grootschalige productie. Het zilveren niveau vertegenwoordigt 36% van onze export, en het bronzen niveau neemt slechts 5% voor zijn rekening. We hebben onze telers gekozen vanwege hun kwaliteit en omdat we op zoek zijn naar een lange relatie, gebaseerd op vertrouwen."

Dit wordt het eerste jaar dat ze deelnemen aan de Global Produce Show in Orlando, Florida later volgende maand. Ze hebben ook hun zinnen gezet op het bijwonen van Fruit Attraction in Madrid.

"We zullen beide evenementen bijwonen; we vinden het essentieel om aanwezig te zijn op internationale shows, waar we met klanten en concurrenten kunnen praten. Het gaat erom een nauwe band te onderhouden met onze klanten, die normaliter ver weg zijn. Dit is onze eerste keer dat we Global Produce Orlando bezoeken; we zijn enthousiast over alle mogelijkheden die de Amerikaanse markt biedt op het gebied van Hass avocado en limes."

Moranth legt hun redenen voor deelname aan de beurzen uit: "We gaan om andere partijen te ontmoeten en deals te sluiten, alle innovatieve processen in het veld te zien en onze verpakkingsoplossingen aan onze klanten aan te bieden. We hopen ons te kunnen onderscheiden via al onze investeringen in traceerbaarheid met behulp van block chain en met onze internationale certificeringen. Naar deze evenementen gaan is veel meer dan alleen nieuwe mensen ontmoeten; we hebben veel bezoeken gepland om activiteiten in de VS uit de eerste hand te zien."

Voor meer informatie:
Natalia Moranth
Montana Fruits
Tel: +57 310 415 5184
nmoranth@montanafruits.com.co 
www.montanafruits.com  

 
 
Publicatiedatum: