Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Deutscher Obst und Gemüse Kongress 2022

Tholen - Van extreem hoge kosten, een dalende vraag, stijgende inflatie tot een schreeuwend personeelsgebrek en bijgevolg grote problemen in de supply chain. Er gaat momenteel ook in de AGF-sector geen dag voorbij of deze uitdagingen en crises komen aan bod. Ook op het jaarlijkse Deutscher Obst und Gemüse Kongress op 13 september in Düsseldorf passeerden deze thema's uiteraard de revue.

Klik hier voor de fotoreportage.

In plaats van in de negatieve teneur te blijven handen, toonden de ruim 400 deelnemers zich over het algemeen positief. Het deed zowel de organisatoren als de bezoekers zienderogen deugd dat het evenement na twee coronajaren en een ingetogen versie afgelopen jaar weer in de gebruikelijke vorm kon plaatsvinden. Daarbij blijkt de mix van inhoudelijke lezingen en paneldiscussies enerzijds en de netwerkgelegenheid met onder meer het Get Together aan de vooravond anderzijds nog altijd een gouden combinatie. "Ik heb het DOGK zien uitgroeien van een bescheiden evenement tot een erkend platform voor nieuwe en bestaande spelers binnen de sector", vatte een bezoeker van het eerste uur de ontwikkeling van het congres treffend samen.


Nederlandse sponsoren en bezoekers op het DOGK 2022

Oliver Leisse (SEE MORE Instute) trapte het hoofdprogramma af en oogstte lof met een bevlogen lezing over de rol van technologie in de foodsector. Nele Berg (Alnatura / DHBW Heilbronn) sloot hier inhoudelijk op aan met een uiteenzetting van de "Attitude-Behavior-Gap", het gat tussen overtuiging en het daadwerkelijk hiernaar handelen bij de huidige consument. Jürgen Bruch van importbedrijf Cobana refereerde aan de dagelijkse uitdagingen binnen de supply chain en in het bijzonder het gebrek aan vrachtwagenchauffeurs en de mogelijke bevoorradingscrisis die dit teweeg kan brengen.

Klik hier voor de fotoreportage.

Een aantal van de besproken thema's zullen de komende dagen in afzonderlijke artikelen behandeld worden.

Voor meer informatie:
https://www.dogkongress.de