Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage European Convenience Forum 2022 in Bonn

Waarom blijft Duits convenience-aandeel achter bij Nederland, VK en VS?

Van 13 tot en met 14 juni vond voor de tweede keer het European Convenience Forum plaats, dit jaar in het Gustav Stresemann instituut in Bonn. Na een onderbreking van vier jaar, die gedeeltelijk te wijten was aan corona, kwamen verschillende persoonlijkheden uit de groenten- en fruitsector bij elkaar om met elkaar van gedachten te wisselen en te netwerken binnen de convenience sector. Tot de sprekers hoorden onder andere dr. Hans-Christoph Behr van AMI Agrarmarkt Informations-Gesellschaft, Benjamin Singh van Food Freshly AFC, Jochem Wolthuis van GO4EXPORT en prof. Stefan Töpfl van de Hogeschool Osnabrück.


Jan Vorstermans (Hines Fresh Park Venlo), Adrie van den Einden (Green Specialties Holland) en Hans Driessen (BASF)

Klik hier voor de fotoreportage van het European Convenience Forum. 

Er werden onder andere actuele trends, feiten en cijfers besproken over de consumptie van convenience en vers gesneden producten in Duitsland, inclusief vergelijkingen met andere landen zoals Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Opvallend daarbij is dat het aandeel van vers gesneden producten aan de totale uitgaven aan verse groenten in Duitsland op minder dan 4 procent ligt, terwijl dit aandeel in Nederland 36 procent bedraagt. Dat vertelde Wilco van den Berg van GroentenFruit Huis onder verwijzing naar een onderzoek van Hans-Christoph Behr.

Jochem Wolthaus presenteerde samen met Ruurd Schut van JASA Packaging en Johan Otto van Smit's Uien de nieuwe FoodTec Group uit Nederland.


Hollandse tafel met Jochem Wolthuis (Go4Export), Johan Otto (Smit's Uien), Ruurd Schut (Jasa), Benno Grimberg (Foodtec Gruppe) en Tim Joosten (Jasa).

Benjamin Singh liet op zijn beurt zien welke lessen hier getrokken kunnen worden uit de trends in de VS, 's werelds grootste markt voor vers gesneden producten. Daarnaast presenteerde Benjamin de resultaten van een klantenenquête uit de VS over vers gesneden producten en det mate waarin de geldende wettelijke voorschriften de productie van vers gesneden producten bevorderen of belemmeren. 


Wilco van den Berg (GroentenFruit Huis)

Naast de handelskant kwam ook de wetenschappelijke kant aan het woord met prof. Stefan Töpfl als spreker. Hij presenteerde fysische processen zoals niet-thermische conservering. Vertegenwoordigers van de retail, verpakkingsbedrijven, uit de wetenschap en andere sectoren van de groenten- en fruithandel namen deel aan levendige discussies.


Johan Otto van Smit's Uien

Klik hier voor de fotoreportage van het European Convenience Forum. 

Publicatiedatum: