Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Nieuw biologisch citrusmerk geïntroduceerd

Homegrown Organic Farms introduceert met trots het biologische micro-merk Buck Brand, gespecialiseerd in citrus. Het nieuwe merk wordt toegevoegd aan de groeiende lijst van speciale micromerken, zoals het onlangs aangekondigde Mammoth Kiwi programma en zal hen verder onderscheiden op de bio-markt.  

Het Buck-merkprogramma omvat meer dan 40 speciale citrussoorten en biedt alles van kumquats en finger limes tot Boeddha's hand en mangosinaasappelen. De aanplantingen zijn gericht op fruit met een hoge smaak om een uitzonderlijke eetervaring te creëren. De meest opmerkelijke variëteit van de ranch is de Heirloom Navel, waarvan sommige aanplantingen meer dan 100 jaar oud zijn en de eerste generatie navelsinaasappelbomen bevatten. Slechts een handvol originele bomen hebben het overleefd tot in de jaren 2020, hetzij als gevolg van weersomstandigheden zoals droogte, leeftijd of bezwijken voor markttrends die de voorkeur geven aan het telen van groter, maar minder smaakvol fruit. Dit maakt de uitzonderlijke smaak van de Buck Brand heirloom navel tot een zeldzame traktatie.

Al deze producten worden geteeld op een bedrijf op een heuvel van 101 ha net buiten Porterville, Californië. De regio heeft een specifiek microklimaat dat beter geschikt is voor de unieke groeibehoeften van de speciale citrusrassen. Het bedrijf heeft altijd vooropgelopen bij de ontwikkeling van variëteiten en verwacht de komende vijf jaar nog eens 10% meer nieuwe rassen te kunnen telen. Het programma kan ook bogen op een efficiënt arbeidsmodel op het bedrijf en in de verpakkingsfaciliteit: dezelfde arbeidskrachten telen, oogsten en verpakken al het fruit van dat bedrijf.

Verwacht wordt dat het programma eind november van start zal gaan. De introductie zal vergezeld gaan van social media, content/POS en winkeldemo's voor retailpartners.

"We zijn erg enthousiast om dit unieke programma aan te bieden," zegt Craig Morris, citrus sectordirecteur voor Homegrown. "Het is het enige programma in zijn soort in de biologische markt en is een leuke aanvulling op ons Homegrown biologische citrusprogramma."

"Het Buck Brand-programma is zo uniek en heeft zo'n geweldig verhaal te vertellen," aldus Cherie France, marketingmanager. "We willen met dit programma een gedurfde, leuke ervaring naar de AGF-afdelingen van onze klanten brengen en consumenten enthousiast maken voor winterse citrus."

Voor meer informatie:
Cherie France
Homegrown Organic Farms
Cherie.France@hgofarms.com 
www.hgofarms.com

Publicatiedatum: