Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ontspannen stemming op eerste beursdag Fruit Attraction

Tholen - De eerste Fruit Attraction-dag kende veel tevreden gezichten. Het was weliswaar niet zo druk als afgelopen jaren en er miste nog weleens een beursstand, maar dat was met de Corona-situatie goed verklaarbaar en mensen vonden het fijn om elkaar weer eens in breder internationaal verband te ontmoeten. Bovendien gaven standhouders aan dat de bezoekers die er waren ook veelal bestonden uit doelgerichte, kwalitatieve bezoekers.

De mondkapjesplicht en de temperatuurcontrole bij de entree daargelaten, was de beurs dan ook weer bijna als vanouds. De sfeer was dan ook gemoedelijk en mensen namen de tijd om elkaar te ontmoeten. Bovendien zijn veel bedrijven te spreken over de timing van de beurs. Het Spaanse mandarijnen, mango- en kasgroentenseizoen komt net op gang, wat een goede gelegenheid is om de laatste afspraken te maken.


Links: tomatenmix van Den Berk Délice, rechts: gesneden ready to eat selderijsticks van G's

In het Hollandse paviljoen viel de stand van Faia Foods op. De bedrijven Waterman Onions, Roussel Onions, Biesheuvel Knoflook en Sawari Fresh hebben de krachten gebundeld in Faia Food, dat verrassende voedselconcepten ontwikkelt van lokaal geproduceerde Nederlandse en Belgische uien, knoflook en gember.


Sander Kleinjan, Erik Waterman, Pieter Jaarsma, Jan Vandenabeele, Arjan Biesheuvel en Wim Waterman

Voor vandaag worden er door veel standhouders nog meer bezoekers op de stand verwacht. De Europese AGF-bedrijven wisten de beurs in Madrid goed te vinden. De Aziatische bedrijven bleven achter. Wel maakten enkele Noord-Amerikaanse bezoekers door het uitblijven van de PMA de reis naar Madrid. De komende dagen volgen meer nieuwsupdates vanuit Madrid. Vrijdag publiceren we een fotoreportage op de verschillende AGF- en FreshPlaza-sites.

FreshPlaza en Primeur geven gezamenlijk een bijna 150 pagina's tellend beursmagazine uit. Het is met recht een internationaal nummer geworden met achtergrondartikelen vanuit de Spaanse, Duitse, Franse, Chinese en Hollandse AGF-handel. De Engelse editie is online te lezen. Het Spaanstalige nummer wordt, naast de online versie, tijdens de beurs ook in print verspreid. Je kunt deze beurseditie komen halen in onze stand (Hal 10 - F-04.)

Hieronder kunt u de digitale versies meteen bekijken.

Engels

Spaans