Canadese glastuinder gaat in zee met Apeel om plastic te weren bij komkommers

Westmoreland en Apeel kondigen met trots aan dat ze hun krachten hebben gebundeld om plastic voor eenmalig gebruik te weren bij de verpakking van komkommers. Dit is de eerste samenwerking van Apeel met een Canadese leverancier. De twee bedrijven willen samen een bijdrage leveren aan het beschermen van het milieu, terwijl het op de markt gebrachte product de houdbaarheid en versheid blijft behouden die de consument verwacht.

In het eerste jaar van de samenwerking denkt Westmoreland het gebruik van plastic te kunnen verminderen met bijna 85.000 kilo, wat overeenkomt met 200 miljoen plastic rietjes of de hoeveelheid krimpfolie om 485 voetbalvelden te bedekken.

"We zijn verheugd om Westmoreland te mogen helpen om hun bewonderenswaardige doel te bereiken om plastic voor eenmalig gebruik te vermijden bij de afzet van hun komkommers", zegt Erich Klawuhn, Vice Presidente of Product bij Apeel. "Geïnspireerd door de natuur zorgt de plantaardige bescherming van Apeel voor het behoud van de kwaliteit en de versheid van de komkommers. Er is geen plastic meer nodig."

De in de kas geteelde komkommers van Westmoreland worden momenteel elk afzonderlijk omwikkeld met een plastic folie om de houdbaarheid van de groente te optimaliseren, maar daar gebruikt het bedrijf naar schatting 90 ton plastic per jaar voor. Apeel heeft daar nu dus een oplossing voor. Apeel wil het mogelijk maken voor bedrijven om groenten en fruit van hoge kwaliteit te blijven leveren zonder daarbij terug te moeten grijpen naar plastic voor eenmalig gebruik.

De komkommers van Westmoreland worden beschermd door een extra ‘schil’. De plantaardige bescherming van Apeel creëert een eetbare barrière die niet kan worden gezien, gevoeld of geproefd. Deze unieke coating zorgt voor een goede houdbaarheid van het verse product door vocht binnen en zuurstof buiten te houden, want het verlies van vocht en de werking van zuurstof zijn twee factoren die ertoe leiden dat groenten vlugger bederven.

"We zijn verheugd om samen te werken met Apeel", zegt Dino Di Laudo, Vice President of Sales en Marketing bij Westmoreland. “We willen goed doen voor onze Aarde, onze retailklanten en alle gezinnen die we elke dag helpen voeden. Deze samenwerking met Apeel stelt ons in staat om alle drie die vakjes aan te vinken. Alleen al in het eerste jaar streeft Westmoreland ernaar te voorkomen dat het equivalent van acht miljoen plastic waterflessen op Noord-Amerikaanse stortplaatsen terechtkomt."

Voor meer informatie:
Nick DiCarlo
Westmoreland Sales
+1 519 322 2351
nickd@westmorelandsales.com
www.toplinefarms.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven