Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VLAM zet in op alternatieve acties voor de promotie van Belgische frites in Azië

Op 22 maart 2021 ging het coronaveilig 'The True Tastes of Belgium'-event van start in Tokyo, Japan. Dit was het startschot van 6 hybride voedingsbeurzen, georganiseerd in Japan, Zuid-Korea, Singapore & China. FIT (Flanders Investment and Trade) nam het initiatief voor de opzet van deze beurzen waar Belgische producten werden voorgesteld aan lokale kopers en importeurs uit de voedingsindustrie. VLAM greep de kans om het EU-project ‘Go for Gold’ hier verder gestalte te geven: lokale genodigden konden de Original Belgian Fries van Agristo, Bart’s Potato Company, Clarebout, Ecofrost en Mydibel proeven.

Belang van alternatieve acties
De coronacrisis blijft voor ongeziene uitdagingen zorgen, maar VLAM blijft vastbesloten om zijn exportopdracht voort te zetten. Aangezien bijna alle evenementen in het voorjaar 2021 voor een tweede jaar op rij worden afgelast of uitgesteld, wordt er voortdurend gezocht naar nieuwe manieren om leveranciers te ontmoeten en trends hierin te ontdekken. Het coronaveilig 'The True Tastes of Belgium' event was de ideale setting om te netwerken en de Belgische sector van diepgevroren aardappelproducten te vertegenwoordigen. Na de voorstelling van allerhande Belgische producten, waaronder een degustatie van frietjes, werden de Belgische exporteurs en de lokale kopers en importeurs virtueel met elkaar in contact gebracht.

James Bint gaat op reis
VLAM besloot om ook een ludieke actie aan het event te linken. Aangezien reizen momenteel nog altijd onmogelijk is, werd de Nr.1 ambassadeur van originele Belgische frites, nl. James Bint, op pad gestuurd. De reis van James Bint was online te volgen via de LinkedIn-pagina Original Belgian Fries, waar te zien was hoe hij opdook de Food Fairs (zie foto’s). Zo slaagden VLAM en James Bint erin om de positie van België als ’s werelds nummer 1 exporteur van diepgevroren aardappelproducten te bevestigen en de ‘Go for Gold’-boodschap te verspreiden.

Belang van Aziatische markten
VLAM Original Belgian Fries was lang niet de enige deelnemer aan de hybride Food Fairs. Zo konden de lokale genodigden ook proeven van een lekker stukje Belgische chocolade en een Belgisch biertje.

Alle Belgische exporteurs samen probeerden op deze manier hun bekendheid op de almaar groeiende Aziatische markten te vergroten.

'The True Tastes of Belgium' vonden plaats op volgende data:
- Food Fair Tokyo, Japan: 22-26 maart 2021
- Food Fair Seoul, Zuid Korea: 23 maart 2021
- Food Fair Guangzhou, China: 12 april 2021
- Food Fair Singapore, Singapore: 14-15 april 2021
- Food Fair Guangzhou, China: 16 april 2021
- Food Fair Beijing, China: 27-28 april 2021

Voor meer informatie:
Liliane Driesen
VLAM
+32 (0) 2 552 80 32
+32 (0) 479 98 99 45
liliane.driesen@vlam.be  
www.vlam.be    

Publicatiedatum: