Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Demoveld en -kas vol sla naar klant

Week 39 is voor BASF Vegetable Seeds gewoonlijk de week om de laatste innovaties te laten zien en om markt- en consumententrends te bespreken met klanten. Maar dit jaar kon dat niet op de gewone manier. Klanten live ontvangen was lastig, en daarom organiseerde BASF Vegetable Seeds een alternatief programma voor de sla demodagen.

“Met gepersonaliseerde online bijeenkomsten, een 360-gradentour en twee livestreamsessies hebben we de demodagen virtueel naar onze klanten gebracht”, vertelt Arushi Badola, Global Crop Marketing Specialist Salads.

Digitale afspraken met klanten live vanuit het veld, hier met Stefan Hermans aan het woord.

Het veredelingsbedrijf koos voor online events in de huidige situatie om de klant van dienst te zijn. “We zijn niet gestopt, we hebben het medium aangepast. Nu de meeste klanten niet naar het veld konden komen, besloten wij om het veld naar hen te brengen. Uiteraard komt dit niet in de plaats van fysieke ontmoetingen, maar we wilden de kans niet missen om met onze klanten in contact te komen”, vertelt Badola.

Bezoekers en digitale sessies
Bezoekers uit Nederland kregen wel de gelegenheid om in week 39 een kijkje te nemen op locatie bij BASF Vegetable Seeds in 's Gravenzande. De grote Nederlandse telers, verwerkers, retailers en veredelaars waren erbij.

In die week werden er online sessies gehouden, live vanuit het veld en de kas. Badola: “Zo konden onze specialisten in gesprek gaan met telers, verwerkers en veredelaars en konden ze hen helpen met wat zij voor hun bedrijf nodig hadden.”

360-gradentour
BASF Vegetable Seeds heeft een 360-gradentour ontwikkeld om klanten een nog realistischer ervaring te geven. “Zo wordt het interessanter voor onze klanten en krijgen ze echt een beeld bij ons productassortiment. De verkoopspecialisten leidden de klanten online door de tour en lichtten onze producten toe. Aan de hand van extra video's en beschrijvingen kregen deelnemers een duidelijk beeld van de beschikbare rassen”, aldus Badola. Klik hier om de tour te bekijken.

Livestreams
Er zijn twee livestreamsessies gehouden op maandag 28 september j.l. De eerste ging over de vollegrondsteelt, de tweede over ontwikkelingen op het gebied van de slateelt op water. “Beide sessies waren toegespitst op de toegevoegde waarde voor de hele keten in plaats van op individuele rassen. De voordelen voor alle betrokkenen in de keten kwamen aan bod”, vertelt Badola.

Sessie 1: Vollegrondsteelt
In deze sessie ging het over het koppelen van consumenteninzichten en markttrends aan de slaspecialiteiten van Nunhems. Stefan Hermans, Account Manager Lettuce in Nederland, vertelde er live over vanuit het veld. Het ging over de concepten Taste, Convenience, Chef’s Lettuce en Technology. “We hebben ons assortiment rassen met een milde smaak gepresenteerd en hebben besproken hoe smaak een extra ervaring oproept bij de consument”, vertelt Hermans.

“Verder kwam aan bod dat consumenten steeds meer waarde hechten aan gemak en wat Little Gem, Mini Romaine en Teen Leaf kunnen betekenen voor dit segment. Het andere hoogtepunt was onze Chef’s Lettuce, een oplossing voor de food service. Daarbij hebben we de beste sla voor hamburgers en broodjes laten zien.

Tot slot hebben we verteld over een oplossing waarmee hoge dichtheidsteelten van ijsberg- en romaine sla mechanisch geoogst kunnen worden met inzet van genetica en technologie om te besparen op arbeid.”

Sessie 2: Teelt op water
Bij deze sessie was er aandacht voor efficiëntie in de kasteelt voor telers, verwerkers en retailers. Onderwerpen, die aan bod kwamen, waren voedselveiligheid, gemak, efficiëntie en automatisering. BASF Vegetable Seeds liet ook wat van het productassortiment zien.

Badola: “We hebben Teen Leaf gepresenteerd, een makkelijk en rendabel ras, en Trio Lettuce, dat efficiënt te oogsten is en ideaal is voor consumenten die houden van een gevarieerde keuken.”

Verder liet Peter Does, Hydroponic Lettuce Product Specialist, de producten zien, en hij vertelde live vanuit 's-Gravenzande over de verschillende systemen voor teelt op water.

Voor meer informatie:
BASF Vegetable Seeds
www.nunhems.nl 

Jochim Reybrouck
Jochim.reybrouck@vegetableseeds.basf.com 

Peter Does
Peter.does@vegetableseeds.basf.com   

Stefan Hermans
Stefan.hermans@vegetableseeds.basf.com 

Publicatiedatum: