Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fran Riego, Martimar: "Ondanks de atypische zomer blijft de consumptie op peil"

Een nieuw meloenmerk voor de Spaanse markt ziet het licht

“Door de coronacrisis is de zomer van 2020 uiteraard zeer atypisch, maar ook al lijdt het toerisme enorm onder de huidige omstandigheden, de consumptie van fruit is toch op peil gebleven. Vele mensen gaan niet op vakantie en hebben hun fruitaankopen zelfs nog verhoogd”, zegt Fran Riego, directeur van het bedrijf Martimar uit het Spaanse Sevilla.

Het afzetbedrijf heeft dit seizoen een nieuw merk voor Spaanse meloenen en watermeloenen gelanceerd: Verno. "Dit jaar zijn we met ons merk slechts in de tweede seizoenshelft op de markt te vinden, maar volgend jaar willen we het hele seizoen bestrijken, beginnend in april met meloenen en watermeloenen uit Almería om dan over te stappen op het fruit uit Murcia en Castilië-La Mancha", zegt Fran Riego. "Met ons nieuwe merk willen we de consument verrassen met een hoogwaardig en zeer smaakvol product. We bieden pitloze zwarte en gestreepte watermeloenen aan in een doos met twee stuks en Piel de Sapo-meloenen in een verpakking met drie stuks.”

Beide fruitsoorten zijn typische zomerproducten. Vandaar ook de naam en de slogan van het merk: “VERNO, sabor a verano". (In een Nederlandse vertaling, bijvoorbeeld “Verno, de meloen die naar zomer smaakt”, kan de woordspeling uiteraard niet behouden blijven, n.v.d.r.)

Met dit nieuwe exclusieve merk blijft Martimar trouw aan de bedrijfsfilosofie om de markten te bedienen met producten onder een eigen merk. Klanten kunnen het nieuwe product kopen bij Martimar op de groothandelsmarkten in Sevilla (Mercasevilla) en Málaga (Mercamálaga), zowel in een formaat voor de detailhandel als voor de groothandel.

Martimar is in Zuid-Spanje een toonaangevend handelsbedrijf in groenten en fruit met 50 jaar ervaring. Het bedrijf kan rekenen op een multidisciplinair team van 105 werknemers en vorig jaar zette het meer dan 34,5 mln. kilo groenten en fruit af in heel Spanje en Portugal, waar het de groot- en kleinhandel bedient, maar ook supermarktketens en de horeca. Het bedrijf, dat opereert vanuit Mercasevilla en Mercamálaga, beschikt ook over eigen teelt op Gran Canaria en Tenerife, waar het Canarische bananen teelt en rijpt.

 

Voor meer informatie:
Cristina Mauleón Marín
Martimar
Tel.: +34 954998810 (Spanje)
Mob: +34 676 28 23 25
cmauleon@martimar.com
martimar.com

Publicatiedatum: