Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Massimiliano Castagna (Cold Energy) vertelt over zijn ervaring met Aldi

“Paradoxaal genoeg is het gemakkelijk werken met een veeleisende klant”

Onlangs werd een nieuw distributiecentrum van Aldi ingehuldigd in het Italiaanse Landriano, in de provincie Pavia. De opslagruimte bedraagt 52.504 m2, waarvan 9.409 m2 zijn gereserveerd voor koelcellen, de ene helft met een temperatuur van 0°C en de andere helft voor diepvriesproducten (-20°C). Er is ook een koelruimte van 5.000 m2 met iets minder koude temperaturen.

De ammoniakkoelsystemen zijn geïnstalleerd door Cold Energy, een bedrijf uit Verona dat internationaal actief is in de industriële koelsector.

"Het interessante van dit project was dat we een ecologisch systeem hebben gecreëerd op basis van ammoniak, een natuurlijke vloeistof die het milieu respecteert, maar die tegelijkertijd ook de beste prestaties garandeert op het gebied van energieverbruik”, zo zegt de salesmanager Massimiliano Castagna. “Dit is onze eerste ervaring van belang met een distributiegroep en we zijn erg blij dat we de klant tevreden hebben kunnen stellen.” 

Aldi is een veeleisende klant die precies weet wat hij wil, zo vertelt de salesmanager. "Paradoxaal genoeg is het gemakkelijk werken met een veeleisende klant. Bovendien delen we dezelfde waarden als het gaat om duurzaamheid op het vlak van energie."


Een installatie op basis van ammoniak met laag energieverbruik in de werkplaats van Cold Energy

Castagna benadrukt dat Cold Energy nog nooit eerder een project had gerealiseerd voor een grote retailer, aangezien het energiebesparingsaspect tot een paar jaar geleden van ondergeschikt belang was voor deze sector. "De grootdistributie was gericht op investeringen met een onmiddellijke return, zonder al te veel belang te hechten aan toekomstige inkomsten. Nu lijkt het er evenwel op dat de zaken de goede kant opgaan."

Coronavirus
Hoewel deze installatie nog vóór de pandemie werd opgeleverd, raakt Castagna ook nog even het thema corona aan. Daarbij geeft hij aan dat het de visie op zakendoen heeft veranderd. "We hebben onszelf moeten heruitvinden. Om maar een voorbeeld te geven: vorig jaar heb ik 160 vluchten genomen, terwijl dat er tot nu toe nog maar een twintigtal zijn. Er zijn meer uitwisselingen geweest via platforms die nu alom bekend zijn, zoals Skype, Teams, FaceTime of WhatsApp. Toch moet ik eerlijk toegeven dat het niet hetzelfde is."

"In een sector als de onze is het product zien en aanraken eigenlijk van essentieel belang, om nog maar te zwijgen van het menselijk contact bij het ontmoeten van nieuwe of potentiële klanten. Het is uiteraard noodzakelijk alle voorzorgsmaatregelen in acht te nemen. We bereiden ons nu voor op een herstart op de verre markten, met diverse projecten. We blijven eeuwige optimisten en ik ben er zeker van dat we ook deze uitdaging tot een goed einde zullen brengen,” zo besluit Castagna.

Voor meer informatie:
Massimiliano Castagna
Cold Energy
via Ippolito Nievo, 15
37128 Verona (VR) - Italië
castagna.m@coldenergy.it
www.coldenergy.it

Publicatiedatum: