Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ana Marcela Armas, manager van Pimanfruit (Ecuador):

"Europa is een van de belangrijkste markten voor onze pitaya's"

Het Ecuadoraanse Pimanfruit uit de hoofdstad Quito legt zich toe op de teelt en afzet van rode en gele pitaya, boomtomaat (tamarillo), pepino (meloenpeer), lulo (naranjilla) en granadilla. Het bedrijf kende vorig seizoen een omzetgroei van 75%, zo legt manager Ana Marcela Armas Cuascota uit.

Trage afzet door Covid-19
“Het is de eerste keer dat ons bedrijf een crisis van dergelijke omvang meemaakt. Maar we blijven doorwerken, met inachtneming van alle nodige voorzorgsmaatregelen. De rode pitaya is erg populair in het buitenland en we zijn erin geslaagd om door te gaan met de afzet. Omdat we tot de voedingssector behoren, is de beperkte bewegingsvrijheid niet op ons van toepassing, maar al wat vroeger eenvoudig was, is nu complex en alles verloopt trager. Ook de prijzen zijn aanzienlijk gedaald”.

"Onze belangrijkste markt is de Verenigde Staten, waar 95% van onze afzet naartoe gaat. Maar we zijn ook aanwezig in Europa en Azië, twee zeer interessante markten voor ons bedrijf", legt Ana Marcela Armas uit. "We zouden ook graag voet aan de grond te krijgen in Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten."

“Europa is een van de belangrijkste markten voor exotisch fruit. In tegenstelling tot de Verenigde Staten zijn er geen beperkingen voor de import en we beschikken over een protocol voor alle producten. We exporteren momenteel naar Spanje waar ons merk Gotti in de belangrijkste supermarkten terug te vinden is”, voegt ze eraan toe.

“Zolang we tot een goed akkoord komen, maakt het ons niet uit met welke sector we samenwerken. We leveren onze producten in het buitenland momenteel zowel aan de grote supermarktketens als aan kleine winkels”.

“We zoeken momenteel allianties met strategische partners voor de afzet van grote volumes. Het openen van kantoren in het buitenland heeft immers heel wat voeten in de aarde. We zullen daar misschien in de toekomst werk van maken. Nu steunen we op partners waar we goede relaties mee hebben”, zegt Ana Marcela.

Specialisten in rode pitaya
“We zijn dit jaar uitstekend van start gegaan, zowel in de teelt als in de afzet. De verkoopcijfers in het eerste kwartaal hebben onze verwachtingen overtroffen. Ons vlaggenschip is de rode pitaya, gevolgd door de gele pitaya en we zijn gespecialiseerd in export per schip. De toekomst is op dit moment erg onzeker vanwege de pandemie, maar we hopen dat alles uiteindelijk gauw achter de rug is, zodat we onze verwachtingen kunnen blijven overtreffen”, besluit Ana Marcela.

Voor meer informatie:
Pimanfruit
San Camilo N52-77 y San Francisco
Quito (Ecuador)
Tel: +593 22820118
Mob: +593 995246330
ana.armas@pimanfruit.com

Publicatiedatum: