Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cédric Geens, W. Jonckheere

"Veel vraag naar luxere AGF-producten, limesmarkt is momenteel een ramp"

Tholen – Vanwege de gevolgen van het coronavirus en de lockdown in België is er vrij veel vraag naar de wat luxere AGF-producten. “Mango’s en avocado’s doen het goed. De prijzen zijn goed, maar ook de kwaliteit en het uiterlijk, waardoor klanten deze producten goed meenemen. Limes, een echt horecaproduct, is momenteel een ramp”, zegt Cédric Geens van W. Jonckheere. “Tevens zitten we op een keerpunt qua producten. Overzeese producten zoals druiven, meloenen en avocado’s lopen op hun einde en Spanje wordt stilaan meer present op de markt. We hebben al wat nectarines en perziken binnen, die tegen behoorlijke prijzen worden verkocht. We hebben geluk dat het mooie weer de verkoop van zomerfruit stimuleert.”


Stefan Adriani en Cédric Geens van W. Jonckheere

“Toen half maart het coronavirus ook in België uitbrak, hebben we als bedrijf besloten om twee weken te sluiten. We zaten een beetje in een luxe positie omdat onze voorraden zo goed als op waren. Daarnaast was het zeer onzeker hoe het virus en de markt zich zou evalueren, waardoor we in het belang van onze medewerkers en onszelf hebben besloten om te sluiten. Inmiddels zijn we weer twee weken open, maar we werken anders dan voorheen. We verkopen momenteel veel aan groothandelaren en aan winkeliers. De verkoop aan markthandelaren ligt vanwege het marktverbod stil”, aldus Cédric.

Sinds de uitbraak van het virus heeft W. Jonckheere geen problemen gehad met de aanvoer van producten, maar zijn de transportprijzen geëxplodeerd. “Er zijn genoeg vrachtwagens beschikbaar, maar normaal neemt een Spaanse wagen Belgisch product terug naar Spanje, maar dat is nu niet het geval. Hierdoor zijn de volledige kosten verdubbeld. Een bijkomend voordeel van de crisis is dat mensen veel meer aandacht besteden aan gezond eten en zelf koken. Met als gevolg meer verkoop van groenten en fruit”, besluit Geens.

Voor meer informatie:
Cédric Geens
W. Jonckheere
+32(0)22 42 61 03
cgeens@wjonckheere.be