Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Asia Fresh Expo Shanghai van start

De Asia Fresh Expo is van start gegaan met een goed bezochte openingsceremonie die verzorgd werd door Wang Rongijang, voorzitter van de China Vegetable Marketing Association, David Zhong, voorzitter van VNU Exhibitions Asia en Zhang Qingfeng, vicevoorzitter van de China Fruit Marketing Association. Alle drie onderstreepten zij het belang van de AGF-sector in China, evenals de snelle ontwikkeling van deze sector gedurende de afgelopen jaren. Wang Rongijang vertelde dat er steeds meer landelijke groenten- en fruitlabels in opkomst zijn, wat volgens hem een positieve ontwikkeling voor de Chinese AGF-sector is. 




Veel van de deelnemende bedrijven presenteerden producten die nu in het seizoen zijn, zoals watermeloenen, kersen, druiven, dadels, passiefruit, blauwe bessen en aardbeien. Er waren veel stands waar bezoekers het fruit konden proeven. Het meeste fruit was zoet van smaak omdat Chinezen hiervan houden. Bij de ontwikkeling van nieuwe fruitrassen wordt hier dan ook rekening mee gehouden. 



Het bedrijf So Sweet nam voor het eerst aan de vakbeurs deel en presenteerde er haar geelschillige passiefruit. Hoewel passiefruit doorgaans een bittere smaak heeft, is het ras dat So Sweet verkoopt zeer zoet. Er is nog wel iets van de bittere smaak te proeven maar de zoete smaak overheerst. Naast passiefruit biedt het bedrijf ook zeer zoete abrikozen aan. So Sweet weet dat Chinezen veel waarde aan een zoete smaak hechten. Vandaar hun naam, die dit nog verder benadrukt.
Naast een bezoek aan de stands hadden bezoekers ook de gelegenheid om verschillende lezingen bij te wonen. Meerdere bedrijven deelden hun kennis en expertise met het publiek of presenteerden een nieuw product dat net op de markt was gekomen. 

Er werd ook een lezing over bananen gegeven, waaraan verschillende bedrijven meewerkten. Eén hiervan was Fresh-Key, een bedrijf dat dataloggers maakt. Tijdens de lezing gaf Tina Sun, directeur van Fresh-Key, uitleg over het belang van een goede temperatuurbeheersing bij het bewaren en vervoeren van bananen. Te hoge temperaturen kunnen de kwaliteit van de bananen ernstig aantasten. Tina Sun legde uit dat een datalogger veel voordelen biedt omdat deze het mogelijk maakt om de temperatuur op ieder moment te controleren en zo de kwaliteit van het fruit te behouden. 

 

Publicatiedatum: