In de context van alle discussies die gaande zijn rond verbetering van de duurzaamheid verpakkingen en de Europese wetgeving daaromtrent heeft ‘Brocker Möhren’ haar eigen merk de test van ‘Design for Recycling’ laten ondergaan. “We zijn er trots op dat onze verpakkingen voldoen aan de Best Practice criteria van het Duitse Grüner Punkt. En het is fijn om een stuk bij te dragen aan het geven van het goede voorbeeld daarin,” aldus Peter Boley, kwaliteitsmanager en marketingmanager van Brocker Möhren.
Volgens de richtlijnen van de Grüner Punkt zijn de volgende zaken bijvoorbeeld van invloed op verhoogde verduurzaming van verpakkingen:
- Heldere kleuren in geval van kunststof verpakingen
- Gebruik van enkelvoudige materialen in plaats van gemengde stoffen
- Label dat optimaal aansluit of vastkleeft aan het verpakkingsmateriaal
- Verpakkingssluiting die optimaal is voor het gebruikte materiaal
- Optimalisatie voor afvalscheiding tussen de componenten.
Meer informatie daarover op de website van Grüner Punkt: www.gruener-punkt.de/de/leistungen/design4recycling/best-practice.html
Een ander hoogtepunt aan het begin van dit jaar is onze aanwezigheid van 18 tot 20 januari op de Grünen Woche in Berlijn. “We zijn best content dat we de grootste consumentenbeurs in Duitsland nu voor de vierde keer kunnen bijwonen en verheugen ons al op de aanloop van het eerste weekend van de beurs. Er komen verschillende promotieacties aan voor de wortelen en tevens organiseren we een podiumprogramma met ‘Max Möhren’, onze mascotte,” aldus Boley.
Brocker is te vinden in de Nordrheinwestfalen hal 5.2 A standnummer 176. Tevens zijn social media activiteiten onder #BrockerMöhren te volgen op facebook.
Voor meer informatie:
www.virtualmarket.gruenewoche.de/de/Brocker-Möhren-GmbH-Co-KG,c470253
Brocker Möhren GmbH & Co. KG
Im Fließ 14 ∙ 47877 Willich
Tel.: 02154 9566-0
info@brocker-moehren.de
Web: www.brocker-moehren.de