Veel goede zaken op de Fruit Logistica 2019

De Fruit Logistica 2019 kende dit jaar een toenemend aantal exposanten en bezoekers, meer innovaties en een sterkere internationalisering. Er waren meer dan 78.000 bezoekers van hoog niveau uit 135 landen wereldwijd. 3.200 exposanten uit 90 landen gaven een marktoverzicht van de handel in verse groenten en fruit. “Het is onze missie om exposanten en bezoekers de best mogelijke zakelijke kansen te bieden. Ik ben blij dat de Fruit Logistica volledig aan de hoge verwachtingen heeft voldaan: Ongeveer 90 procent van de exposanten en 98 procent van de bezoekers beoordeelden hun deelname aan de beurs of bezoek aan de beurs als positief,” aldus Madlen Miserius, Senior Product Manager van de Fruit Logistica

Groot aantal afgesloten zakelijke transacties
De Fruit Logistica ontvangt zowel van de exposanten als de bezoekers hoge ratings: Zij profiteerden van de contacten met groot- en detailhandelaren, groenten- en fruittelers en importeurs en exporteurs. Bijna elke tweede exposant heeft tijdens de afgelopen editie van de Fruit Logistica al zakelijke transacties afgesloten. Ongeveer 90 procent van de exposanten zijn zeer tevreden over de zakelijke resultaten van hun deelname aan de beurs.

Nieuwe contacten leggen, nieuwe leveranciers zoeken en zich informeren over innovaties behoorden tot de belangrijkste doelstellingen van de bezoekers. De bezoekers beoordeelden met name het brede aanbod van de Fruit Logistica 2019 met topcijfers: Als nasleep van de beurs verwacht 77 procent van de bezoekers dat de contacten met exposanten tot zakelijke transacties zullen leiden. 98 procent van de bezoekers beoordelen het zakelijke succes van hun bezoek aan de Fruit Logistica als positief.

Hoogtepunten op beursvrijdag
De Fruit Logistica Innovation Award 2019, die op beursvrijdag plaatsvond, heeft goud, zilver en brons toegekend aan de winnaars in de categorieën Vruchten („Oriental Red – Red Kiwifruit“) Machines (Softripe Ripening Technology) en Verpakkingen (Top-sealable compostable, recyclable strawberry punnet). De eerste tot en met de derde plaats, die door de bezoekers werden gekozen, vertegenwoordigen belangrijke vakgebieden op de beurs.
Eveneens op vrijdag veranderde de Fruit Logistica in een Networking Hub voor startups. Deze nieuwe formule bracht jonge, innovatieve ondernemingen samen met gevestigde ondernemingen uit alle schakels in de waardeketen en kon rekenen op aanzienlijke belangstelling.
De première van het Global Women's Network met deelnemers uit alle continenten onderstreepten het belang van vrouwen in de groenten- en fruitbranche. Deelnemers wisselden ervaringen uit en bespraken de doelstellingen van toekomstige evenementen.

De volgende beursdatum
Van 29 tot 31 mei opent de China Fruit Logistica in Shanghai haar deuren. Het beschouwt zichzelf als een platform voor de inkoop van groenten en fruit om aan de vraag naar verse groenten en fruit in China te voldoen. De Chinese markt bestaat uit 1,3 miljard consumenten - en groeit snel. Sinds 2018 is er voor China een eigen Fruit Logistica. Na de succesvolle première worden dit jaar voor het eerst meer dan 300 inkopers uit heel China specifiek uitgenodigd in het kader van een Buyer-Program.
www.chinafruitlogistica.cn 

De Asia Fruit Logistica , die meer dan tien jaar geleden werd opgericht, is tegenwoordig de belangrijkste beurs voor groenten en fruit in Azië. Van 4 tot 6 september wordt een overzicht van de volledige markt gepresenteerd en daarnaast innovaties en producten uit meer dan 20 landen. In 2019 worden twee nieuwe segmenten geïntegreerd: diepgevroren groenten en fruit en technologie voor de glastuinbouw. Voor iedereen die graag aanwezig wil zijn op de beurs in Hongkong geldt dezelfde registratietermijn als bij de China Fruit Logistica: Eind februari.
www.asiafruitlogistica.com 

De beursdagen van de Fruit Logistica in Berlijn zijn van 5 t/m 7 februari.
www.fruitlogistica.de 
 
Statements van exposanten op de Fruit Logistica 2019
 
Bianca Bonifacio, Internationalization & Exhibitions Manager, CSO Italië: “Wij zijn er al sinds de oprichting van de Fruit Logistica en we zijn sindsdien gestaag gegroeid. Het is één geweldige ontmoetingsplaats, die je niet mag missen. De beurs beschikt over een uitstekende set instrumenten, zoals bijvoorbeeld de Innovation Award, de “Organic” of “Convenience Routë”. 

 
Sophy Cui, Marketing Manager, Goodfarmer Foods Holding (China): “Wij komen al sinds 15 jaar op de Fruit Logistica. Het is de meest professionele beurs in de wereld. En trekt veel vakmensen aan. We ontmoeten bestaande en nieuwe klanten. De beurs wordt steeds populairder, wij hebben goede zaken gedaan.”

 
Christopher Lazaro, Global Marketing Manager, Chiquita Brands International (Zwitserland): “De Fruit Logistica is een uiterst dynamische plek voor zowel exposanten als potentiële klanten. Het is een unieke kans om mensen van over de hele wereld te ontmoeten, om je blik te verruimen en een krachtige indruk te krijgen van onze markt als geheel.

 
Victor Sarabia Molina, Manager, Agribusiness Department, Promperu (Peru): De "Fruit Logistica is voor ons het ideale platform om de wereld te laten zien wat Peru de consument te bieden heeft op het gebied van klimaat, producten en de professionaliteit van de bedrijven. Op de beurs presenteerden we ons nieuwe merk Superfoods Peru en hebben we contact kunnen leggen met internationale besluitvormers".
 

Mario Slunitschek, Business Unit Manager Fruchtkontor/Import Conserven/Gedroogde vruchten EDEKA (Duitsland): “De Fruit Logistica is voor EDEKA vooral belangrijk, omdat we met producenten uit de hele wereld samenwerken. De laatste jaren waren het er meer dan 1.000 uit 83 landen. Dankzij de beurs hoeven wij niet de hele wereld over te vliegen, maar kunnen op een centrale plaats met veel mensen spreken.”

Björn Weyts, Global Marketing Director, TOMRA Sorting (België): “Wij werken met verschillende merknamen in talrijke markten. Op de Fruit Logistica ontmoeten we alle klanten die we graag willen ontmoeten. En elk jaar leren we weer nieuwe mensen kennen. De beurs is één van de belangrijkste evenementen voor ons bedrijf.”
 
Ingrid Vanstreels, Key Account Manager Shippers & Forwarders, Antwerpen Haven (België): “Ik ben onder de indruk van de internationaliteit en de omvang van de beurs. De Fruit Logistica is één van de weinige gelegenheden in het jaar om onze klanten uit andere delen van de wereld te ontmoeten. Bovendien kunnen we hier netwerken met andere havens, wat voor ons bedrijf zeer belangrijk is.”

 
Marie Cambon, Export Project Manager, Agri Food Sector, Business Frankrijk: "We zijn erg blij met de feedback die onze dealers ons hebben gegeven. Ons plan om door evenementen als een grote French Party op de eerste beursdag of met kookshows mensen naar onze stand te lokken, heeft uitstekende resultaten opgeleverd. Het is gemakkelijk om hier contacten te leggen,”
 
Clare Dyble, Strategic Business Development Manager, Redpack Packaging Machinery (Groot-Brittannië): “De mensen op de beurs komen uit de hele wereld, van Amerika tot Australië. Hal 9 heeft een breed scala aan technologie samengebracht, men kon er uitstekend netwerken. We hebben veel klanten en nieuwe partners ontmoet.”

Xavier Lazo Guerrero, Minister van Landbouw en Veeteelt (Ecuador): “Meer dan 70 procent van de agro-productie in Ecuador komt van kleine en middelgrote bedrijven. De verkoop van onze producten is een belangrijke factor om banen te scheppen en de armoede op het platteland te bestrijden. Wij konden op de Fruit Logistica veel inkopers en handelaren ervan overtuigen, dat onze landbouw een geweldig potentieel heeft.”
 
Ger van Burik, Exhibition Coordinator, Stichting Holland Fresh Group (Nederland): “Ik ben elk jaar aanwezig op vijf grote beurzen. De Fruit Logistica is wereldwijd de belangrijkste beurs. Met name voor ons Hollanders, want Duitsland is onze grootste partner. 40 procent van onze export gaat daarnaartoe.”

 
Monica Bratuti, President - International Business, Turners International Marketing (Nieuw-Zeeland) en medeoprichter van het Global Women’s Network: “De beurs wordt ieder jaar groter. Ik kom al 8 jaar en heb gemerkt hoe de rol van vrouwen belangrijker wordt en het vrouwelijke perspectief steeds doorslaggevender. Voor mij hoeven vruchten er bijvoorbeeld niet perfect uit te zien. De smaak is belangrijker dan de vorm.”
 
Vinita Sudhanshu, Deputy General Manager, Agricultural and Processed Food, Products Export Department Authority (APEDA), Ministerie van Handel & Industrie (India): “De Fruit Logistica is een fantastisch platform om handelaren en exporteurs samen te brengen. Al mijn exporteurs zijn uiterst tevreden. Sommigen hebben nieuwe contacten kunnen leggen en bestaande partnerschappen konden worden uitgebreid.”

 
Dang Phuc Nguyen, Secretary General, Vietnam Fruit & Vegetable Association: De Fruit Logistica stelt onze leden in staat om nieuwe markten te ontsluiten. Voor het eerst hebben we zeven stands op de beurs. Hiermee is dit voor ons de grootste expositie van diepgevroren fruit wereldwijd. Net als in 2018 zijn we dit jaar ook op de Asia Fruit Logistica vertegenwoordigd.”
 
Dr. Gregorio Padula, Managing Director, TOKITA SEED (Japan): "Elf jaar geleden stonden we met de Tomatoberry op de derde plaats bij de Fruit Logistica Innovation Award. Deze beurs is een goede gelegenheid om innovaties te presenteren. Wij nemen weer veel nieuwe contacten mee waarmee we na de beurs verder praten.”
 
Nnaemeka Ikegwuonu, Managing Director ColdHubs, Nigeria:“Toen ik hoorde dat ik was uitverkoren voor de Start-up Area, was ik echt blij. De Fruit Logistica geeft mij de mogelijkheid mijn bedrijf te presenteren en te netwerken met reeds gevestigde bedrijven. Iedereen die een rol speelt in de groenten- en fruit branche is op de beurs vertegenwoordigd. Als je de juiste contacten wilt leggen, moet je gewoon hier zijn.”

Bron: Fruit Logistica


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven