Futura levert oplossingen voor markten die willen exporteren

Futura, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van AGF-sorteer- en verpakkingsfaciliteiten, biedt oplossingen voor markten die hun producten graag willen exporteren.

"Dankzij de technologie en expertise die ons bedrijf te bieden heeft, hebben onze klanten de kans waarde aan hun producten toe te voegen. Wij zien het als onze missie om onze klanten oplossingen te bieden die het hen in staat stellen onderdeel uit te maken van het wereldwijde netwerk van leveranciers." 

Dit jaar richt Futura zich op de export. "We focussen met name op markten die in ontwikkeling zijn. Zo'n 85% tot 90% van onze omzet maken we in het buitenland, waarvan 70% in landen die zich buiten de EU bevinden. 

 

2018 was een succesvol jaar dankzij de verdere groei van onze commerciële afdeling, die altijd op zoek is naar nieuwe markten en lokale partners om mee samen te werken. Tot dusver hebben we afdelingen gerealiseerd in landen als India, Egypte, Israël, Rusland, Marokko en de Verenigde Arabische Emiraten (niet alleen voor de marketing maar ook op het gebied van technische dienstverlening).

We houden de CIS-landen, waaronder Oezbekistan, Kazachstan en Tadzjikistan ook nauwlettend in de gaten. Dit blijkt wel uit het aantal vakbeurzen waar we aan deelgenomen hebben in deze landen, zoals de AgroExpo, die in mei in Oezbekistan werd gehouden, AgroWorld, die in oktober in Kazachstan plaatsvond en YugAgro die in november in het Russische Krasnodar werd gehouden. 

Daarnaast willen we extra aandacht besteden aan het feit dat onze  afdeling in Zuid-Afrika (Futura SA) in 2018 het levenslicht zag. Zuid-Afrika heeft een zeer productieve fruitsector. Het sorteren en verpakken vindt plaats in de zuidelijke centrale regio van Zuid-Afrika en de eerste leveringen staan voor begin 2019 gepland. 

"Binnen Europa doen we veel zaken op het Iberisch schiereiland. Zo'n 20% tot 25% van onze omzet van het afgelopen jaar is afkomstig uit deze regio. In 2018 hebben we drie grote faciliteiten in Spanje opgeleverd: één voor appelen en perziken in Catalonië, één voor abrikozen in Murcia en één voor paprika's in Almeria." 

"Op de Italiaanse markt, en dan met name die in het midden en zuiden van het land, was er dit jaar ook genoeg te doen op het gebied van steenfruit en clementines, desondanks komt het percentage niet boven de 15% uit. Onze totale omzet van 2018 zal een tweecijferige groei van ongeveer 25% doormaken ten opzichte van 2017."

"We hebben al diverse orders voor 2019 binnengekregen en dat helpt ons bij het versterken van onze positie op markten waar we al actief zijn. Onze doelstelling voor dit jaar is het bereiken van nieuwe regio's, waaronder Armenië, Georgië, Pakistan, Turkije, Azerbeidzjan en andere veraf gelegen markten, zoals Vietnam en Cambodja, waar we onze Futura-producten in de tweede helft van 2019 zullen introduceren."

"We verwachten daarom dat onze omzet in 2019 met minimaal 15% tot 20% zal groeien ten opzichte van 2018. Deze sterke groei is eveneens te danken aan onze innovatieve technologieën die enorm gewaardeerd worden op de markt."

"Het is onze filosofie om gebruiksvriendelijke lijnen van de hoogste kwaliteit te produceren en leveren, die voortdurend op afstand door onze technische afdeling gemonitord worden via het internet. Naast technologische oplossingen die specifiek afgestemd zijn op het sorteren van standaardproducten zoals kiwi's, citrus, appelen en perziken, willen we ons in 2019 ook gaan richten op de verwerking van exotische AGF, zoals mango's, avocado's, dragonfruit en dadels." 

"Eén van onze technologische innovaties voor 2019 is een systeem dat in staat is de kwaliteit en externe defecten van de meeste groenten- en fruitsoorten te detecteren, waarmee onze klanten aanzienlijk op arbeid kunnen besparen. We zijn een paar jaar later met het introduceren van deze technologie dan onze concurrenten maar we wilden de markt een efficiënt systeem aan kunnen bieden dat eenvoudig in gebruik is en gemakkelijk geconfigureerd kan worden."

Tijdens de vakbeurs Fruit Logistica in Berlijn zullen we onze commerciële en technische strategieën weer kunnen delen met partners van over de hele wereld en bovenal ook kunnen horen waar zij behoefte aan hebben.

 

Voor meer informatie:

FUTURA s.r.l.
Omar Papi
omar.papi@futura-technology.com 
www.futura-grading.com


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven